Development of Emotional Skills through Interdisciplinary Practices Integrated into a University Curriculum

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/68847
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Development of Emotional Skills through Interdisciplinary Practices Integrated into a University Curriculum
Autors: Pertegal-Felices, María Luisa | Marcos-Jorquera, Diego | Gilar-Corbi, Raquel | Jimeno-Morenilla, Antonio
Grups d'investigació o GITE: Habilidades, Competencias e Instrucción | Investigación en Inteligencias, Competencia Social y Educación (SOCEDU) | UniCAD: Grupo de Investigación en CAD/CAM/CAE de la Universidad de Alicante
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica | Universidad de Alicante. Departamento de Tecnología Informática y Computación
Paraules clau: Emotional skills | Interdisciplinary practices | University curriculum
Àrees de coneixement: Didáctica y Organización Escolar | Psicología Evolutiva y de la Educación | Arquitectura y Tecnología de Computadores
Data de publicació: 28-d’agost-2017
Editor: Hindawi Publishing Corporation
Citació bibliogràfica: Education Research International. Volume 2017 (2017), Article ID 6089859, 12 pages. doi:10.1155/2017/6089859
Resum: The emotional profile of university students has been related to both academic performance and professional success. Such evidence has led higher education professionals to ask whether students can be trained in emotional skills at university stage. However, learning specific emotional skills requires a considerable investment of time from students. This paper presents an intervention aimed at developing emotional skills through interdisciplinary teamwork, without adding specific courses that could decrease the time that students devote to their core studies. The results indicated that working in interdisciplinary teams improved the level of emotional skills without hindering the attainment of academic objectives.
Patrocinadors: This work was funded by the Ministry of Economy and Competitiveness of Spain (Ministerio de Economía y Competitividad de España), through Reference EDU2015-64562-R Project, and the University of Alicante through Reference GRE14-16.
URI: http://hdl.handle.net/10045/68847
ISSN: 2090-4002 (Print) | 2090-4010 (Online)
DOI: 10.1155/2017/6089859
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Drets: © 2017 M. L. Pertegal-Felices et al. This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License, which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
Revisió científica: si
Versió de l'editor: http://dx.doi.org/10.1155/2017/6089859
Apareix a la col·lecció: INV - SOCEDU - Artículos de Revistas
INV - UNICAD - Artículos de Revistas
INV - Habilidades, Competencias e Instrucción - Artículos de Revistas
INV - Undefined - Artículos de Revistas

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
Thumbnail2017_Pertegal_etal_EduResInt.pdf1,34 MBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Aquest ítem està subjecte a una llicència de Creative Commons Llicència Creative Commons Creative Commons