Notas sobre el uso de la retórica en la publicidad televisiva

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Título: Notas sobre el uso de la retórica en la publicidad televisiva
Título alternativo: Notes on the use of rhetoric in t.v. advertising
Autor/es: Briz Gómez, Antonio | Pruñonosa Tomás, Manuel | Serra Alegre, Enrique N.
Palabras clave: Televisión | Anuncios | Publicidad | Lenguaje publicitario | Retórica
Fecha de publicación: 1987
Editor: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Española, Lingüística General y Teoría de la Literatura
Cita bibliográfica: BRIZ GÓMEZ, Antonio; PRUÑONOSA TOMÁS, Manuel; SERRA ALEGRE, Enrique N. “Notas sobre el uso de la retórica en la publicidad televisiva”. ELUA. Estudios de Lingüística. N. 04 (1987). ISSN 0212-7636, pp. 87-105
Resumen: We intend to reflect on the use of Rhetoric in t.v. advertising starting from the survey of several spots given off by T.V.E. Therefore, we fix the structural organization of advertisements. Afterwards we study the rhetoric of spot in the sound and in the picture and, mainly, ¡n the conjunction of both bands; in this sense spots are normally based on a rhetorical figure that involves both bands. Our observations set up an essentially metaphoric basis to the construction of publicity message. We infer that advertising works with connotative signs, where the assembly of picture and sound tracks becomes the significant of metaphoric meaning that is insinuated.
URI: http://hdl.handle.net/10045/6609 | http://dx.doi.org/10.14198/ELUA1987.4.06
ISSN: 0212-7636
DOI: 10.14198/ELUA1987.4.06
Idioma: spa
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Aparece en las colecciones:ELUA. Estudios de Lingüística Universidad de Alicante - 1987, N. 4

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