Native English-speaking teachers versus non-native English-speaking teachers

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/5996
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Native English-speaking teachers versus non-native English-speaking teachers
Autor/es: García Merino, Iván
Palabras clave: Profesores | Hablante nativo | Hablante no nativo | Enseñanza de la lengua | Segunda lengua | Lengua inglesa
Fecha de publicación: nov-1997
Editor: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa
Cita bibliográfica: GARCÍA MERINO, Iván. “Native English-speaking teachers versus non-native English-speaking teachers”. Revista alicantina de estudios ingleses. No. 10 (Nov. 1997). ISSN 0214-4808, pp. 69-79
Resumen: There is a stereotype that takes for granted that a native speaker is by nature the best person to teach his/her foreign language. This assumption leaves little room for non-native teachers. A comparison of these two kinds of teachers is made following Medgyes' 3 dimensional framework: native/non-native, non-native/ non-native and native/native. The aim of this article is to analyze their differences in order to prove that non-native teachers have some advantages which should be taken into account.
URI: http://hdl.handle.net/10045/5996 | http://dx.doi.org/10.14198/raei.1997.10.07
ISSN: 0214-4808
DOI: 10.14198/raei.1997.10.07
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Aparece en las colecciones:Revista Alicantina de Estudios Ingleses - 1997, No. 10

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailRAEI_10_07.pdf775,67 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.