Task types

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/5992
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Task types
Autor/es: Cuesta Cuesta, María Rosario
Palabras clave: Actividades escolares | Tipología | Enseñanza de la lengua | Lengua inglesa | Lengua extranjera
Fecha de publicación: nov-1997
Editor: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa
Cita bibliográfica: CUESTA CUESTA, María Rosario. “Task types”. Revista alicantina de estudios ingleses. No. 10 (Nov. 1997). ISSN 0214-4808, pp. 27-33
Resumen: This paper is part of a more complete study of a number of theoretical principles concerning the teaching of English grammar in EFL contexts. The purpose of this article is to analyse a number of classifications of task types. One of the striking aspects of task typologies is the rich variety of approaches to task classification that syllabus designers now offer. The available surveys of task types usually provide the reader with lists of activities; however, they do not give teachers any guidance in grading or sequencing different tasks or in organizing and integrating criteria for task design. But we need to deal with "task types, not tasks, or there will be no generalizability" (Long 12), even though typologies are likely to be fuzzy edged and in most cases a mere convenience.
URI: http://hdl.handle.net/10045/5992 | http://dx.doi.org/10.14198/raei.1997.10.03
ISSN: 0214-4808
DOI: 10.14198/raei.1997.10.03
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Aparece en las colecciones:Revista Alicantina de Estudios Ingleses - 1997, No. 10

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailRAEI_10_03.pdf378,31 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.