Mirar como maestros para el desarrollo de la comprensión lectora. Blogs educativos para la competencia profesional en futuros docentes

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/57648
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Mirar como maestros para el desarrollo de la comprensión lectora. Blogs educativos para la competencia profesional en futuros docentes
Título alternativo: Look as teachers to develop reading comprehension. Educational blogs for noticing in future teachers
Autor/es: Rovira-Collado, José
Grupo/s de investigación o GITE: Investigación y Formación Didáctica
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica
Palabras clave: Professional Noticing | Reading Comprehension | Blogs | Language Teaching
Área/s de conocimiento: Didáctica de la Lengua y la Literatura
Fecha de publicación: jul-2016
Editor: Asociación Española de Comprensión Lectora
Cita bibliográfica: Investigaciones Sobre Lectura. 2016, 6: 58-75
Resumen: Within the different lessons that develop in the courses of Primary Education and Master of Teacher Education, a principal aspect is the professional competence and teacher’s noticing (Mason, 2002). Through this, the students, as future teachers, begins to interpret the teaching situations and reflects on how learning to learners in the different classrooms and subjects occurs. One of several proposals for improving this educational look passes through the new possibilities of the Internet. In this paper we analyze some teacher’s blogs as a platform for the development of this "teacher’s noticing" and reading competence. We start from general examples of educational thinking and educational action blogs (Balagué and Zayas, 2007) to focus on teaching of language and literature and children's literature, spaces of academic reflection on literary education, reading comprehension and e-literacy. After analysis of twenty-five models we conclude that all these spaces allow us to develop the professional noticing of students to teachers of different educational stages. Reading comprehension of the content contained in these blogs allows students to demonstrate the development of the noticing.
URI: http://hdl.handle.net/10045/57648
ISSN: 2340-8685
Idioma: spa
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0
Revisión científica: si
Versión del editor: http://comprensionlectora.es/revistaisl/index.php/revistaISL/article/view/154
Aparece en las colecciones:INV - IFD-DLL - Artículos de Revistas
INV - ELEI_UA - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2016_Rovira-Collado_ISL.pdf1,11 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons Creative Commons