Leading emerging markets: capturing and diffusing scientific knowledge through research-oriented repositories

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/53808
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Leading emerging markets: capturing and diffusing scientific knowledge through research-oriented repositories
Autors: Calderón-Martínez, Aurora | Ruiz-Conde, Enar
Grups d'investigació o GITE: Investigación en Marketing
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Marketing
Paraules clau: Knowledge | Emerging economies | Repositories | BRIC | CIVETS
Àrees de coneixement: Comercialización e Investigación de Mercados
Data de publicació: de setembre-2015
Editor: Springer Netherlands
Citació bibliogràfica: Scientometrics. 2015, 104(3): 907-930. doi:10.1007/s11192-015-1603-9
Resum: In this paper we investigate the BRIC and CIVETS economies from a new perspective, focusing on the analysis of one element linked to the knowledge economy. Concretely, we analyze the research-oriented repositories of those emerging markets as instruments that contribute to capture and diffuse scientific knowledge. For this end, we carry out a competitive analysis that allows us to study the BRIC and CIVETS repositories using their respective participation shares in terms of content supply, web visibility and size. The results reveal the absolute leadership position that the BRIC economy has over the CIVETS economy in terms of disseminating scientific knowledge as well as that this could weaken in a near future. Furthermore, two repositories linked to universities in Brazil and South Africa are the leaders in those emerging economies. Putting aside the leadership position, India and China are over and above the rest of the BRIC countries, meanwhile in the case of the CIVETS countries Indonesia has a relevant position.
URI: http://hdl.handle.net/10045/53808
ISSN: 0138-9130 (Print) | 1588-2861 (Online)
DOI: 10.1007/s11192-015-1603-9
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Drets: © Akadémiai Kiadó, Budapest, Hungary 2015
Revisió científica: si
Versió de l'editor: http://dx.doi.org/10.1007/s11192-015-1603-9
Apareix a la col·lecció: INV - Investigación en Marketing - Artículos de Revistas
INV - UA.BRANDSCIENCE - Artículos de Revistas

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
Thumbnail2015_Calderon_Ruiz_Scientometrics_final.pdfVersión final (acceso restringido)1,03 MBAdobe PDFObrir     Sol·licitar una còpia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.