Communication in relevance theory

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/5366
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Communication in relevance theory
Autor/es: Franken, Nathalie
Palabras clave: Comunicación | Teoría de la relevancia | Actos de habla | Problemática | Conceptos teóricos
Fecha de publicación: nov-1998
Editor: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa
Cita bibliográfica: FRANKEN, Nathalie. “Communication in relevance theory”. Revista alicantina de estudios ingleses. No. 11 (Nov. 1998). ISSN 0214-4808, pp. 59-74
Resumen: Sperber and Wilson (1995) ground their definition of communication on their criticism of Grice's intentional definition of non-natural meaning. In such a perspective, communication is considered as an act rather than as a process. Sperber and Wilson propose two definitions of this fundamental concept. In a first time, they argue that communication involves two specific intentions; afterwards, they equate it with ostension. This paper examines and criticizes their proposals, confronting them to ordinary intuition. Some crucial issues are discussed: the equivalence of Sperber and Wilson's two definitions, the nature of the evidence used in communication, the intentionality of communication, the content of the communicative intention, the notion of mutual manifestness, and the problem of infinite regress.
Patrocinador/es: Research supported by Fonds National de la Recherche Scientifique (Belgium).
URI: http://hdl.handle.net/10045/5366 | http://dx.doi.org/10.14198/raei.1998.11.06
ISSN: 0214-4808
DOI: 10.14198/raei.1998.11.06
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Aparece en las colecciones:Revista Alicantina de Estudios Ingleses - 1998, No. 11

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailRAEI_11_06.pdf1,05 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.