English as the medium of instruction: a response to internationalization

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/42431
Registre complet
Registre complet
Camp Dublin Core Valor Idioma
dc.contributorAdquisición y Enseñanza de Segundas Lenguas y Lenguas Extranjeras de la Universidad de Alicante (ACQUA)es
dc.contributorInglés Profesional y Académico (IPA)es
dc.contributorLexicología de los Lenguajes para Fines Específicos y Enseñanza del Léxico (LEXESP)es
dc.contributorBiotecnología de Extremófilos (BIOTECEXTREM)es
dc.contributor.authorMorell, Teresa-
dc.contributor.authorAleson-Carbonell, Marian-
dc.contributor.authorBell, David B.-
dc.contributor.authorEscabias Lloret, Pilar-
dc.contributor.authorPalazón Speckens, Manuel-
dc.contributor.authorMartínez-Espinosa, Rosa María-
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesaes
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Agroquímica y Bioquímicaes
dc.date.accessioned2014-11-20T11:55:14Z-
dc.date.available2014-11-20T11:55:14Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationXII Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria [Recurso electrónico]: El reconocimiento docente: innovar e investigar con criterios de calidad = XII Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària. El reconeixement docent: innovar i investigar amb criteris de qualitat / coordinadores, Mª Teresa Tortosa Ybáñez, José Daniel Alvarez Teruel, Neus Pellín Buades. Alicante : Universidad de Alicante, 2014. ISBN 978-84-697-0709-8, pp. 2608-2631es
dc.identifier.isbn978-84-697-0709-8-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10045/42431-
dc.description.abstractThe status of English as a lingua franca has led European universities to implement the use of this language as a medium of instruction (EMI). This study presents an analysis of the status quo of EMI at the University of Alicante. It takes into account the institution`s language policy and the programs which offer subjects in English, as well as the challenges, needs and benefits of the professors and students. Qualitative and quantitative data was collected by means of questionnaires and semi-structured interviews. The findings of this needs analysis will help us to create an action plan that will include teacher and student training schemes to foster internationalization.es
dc.languageenges
dc.publisherUniversidad de Alicante. Vicerrectorado de Estudios, Formación y Calidades
dc.publisherUniversidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educaciónes
dc.subjectInternationalizationes
dc.subjectEnglish as the Medium of Instruction (EMI)es
dc.subjectIntegrated Content and Language in Higher Education (ICLHE)es
dc.subjectEnglish for Content and Language Integrated Learning (CLIL)es
dc.subjectIntegrating Content and Language (ICL)es
dc.subjectTeachinges
dc.subject.otherFilología Inglesaes
dc.subject.otherBioquímica y Biología Moleculares
dc.titleEnglish as the medium of instruction: a response to internationalizationes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes
dc.relation.publisherversionhttp://hdl.handle.net/10045/40144es
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
Apareix a la col·lecció: Docència - Xarxes ICE - Comunicacions a Congressos, Conferències, etc.
INV - ACQUA - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - IPA - Intervenciones en Congresos Nacionales e Internacionales
INV - BIOTECEXTREM - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - AppBiochem - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - LEXESP - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
Thumbnail2014_XII_Jornadas_Redes_190.pdf1,45 MBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.