Let the music play the feelings: the performative effect of advertising music

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/2672
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Let the music play the feelings: the performative effect of advertising music
Autors: Alaminos, Antonio | Santacreu, Oscar
Grups d'investigació o GITE: Seminario Permanente de Estudios Sociales
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Instituto Universitario de Desarrollo Social y Paz | Universidad de Alicante. Departamento de Sociología II
Paraules clau: Musicology | Sociology | Music and society | Music and influence people
Àrees de coneixement: Sociología Cultural | Musicología
Data de publicació: 2004
Editor: Universität Graz. Institut für Musikwissenschaft
Citació bibliogràfica: ALAMINOS CHICA, Antonio; SANTACREU FERNÁNDEZ, Óscar. "Let the music play the feelings: the performative effect of advertising music". En: CIM04, Conference on Interdisciplinary Musicology : abstracts : Graz/Austria, 15-18 April, 2004 / hosted by the Department of Musicology, University of Graz ; presented by the European Society for the Cognitive Sciences of Music. Graz : Dept. of Musicology, Graz University, 2004 . ISBN 3-200-00113-5
Resum: Throughout history, the ability of music in order to influence people has been considered. In fact, music is a very important expressive way not ignored by sociology (Weber, Marx, Adorno...). On the other hand, the persuasive ability of music, as a basis of attraction and attention, causes that it is considered as an important and performative element of the advertising manifest.
URI: http://hdl.handle.net/10045/2672
ISBN: 3-200-00113-5
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/bookPart
Revisió científica: si
Apareix a la col·lecció: INV - SPES - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
ThumbnailCIM04proceeding_OSCAR.pdf155,93 kBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Aquest ítem està subjecte a una llicència de Creative Commons Llicència Creative Commons Creative Commons