Sistemàtica dels models educatius contemporanis

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10045/23037
Información del item - Informació de l'item - Item information
Title: Sistemàtica dels models educatius contemporanis
Authors: Peiró i Gregòri, Salvador
Research Group/s: Grupo de Investigación Interdisciplinar en Docencia Universitaria (GIDU)
Center, Department or Service: Universidad de Alicante. Departamento de Didáctica General y Didácticas Específicas
Keywords: Filosofia de l’educació | Teoria de l’educació | Història de l’educació | Pedagogia sistemàtica
Knowledge Area: Teoría e Historia de la Educación
Issue Date: 2006
Publisher: Societat Catalana de Pedagogia
Citation: PEIRÓ I GREGÒRI, Salvador. “Sistemàtica dels models educatius contemporanis”. Revista Catalana de Pedagogia. Vol. 4 (2005). ISSN 1695-5641, pp. 265-290
Abstract: En aquest article l’autor presenta una sistematització dels models educatius que, sobre una base de tradició històrica, es caracteritzen pels seus aspectes filosòfics i teorètics. A grans trets s’ofereix una taxonomia que respon als següents models: primer, pedagogía perenne-personalitzada; segon, pedagogia culturalista; tercer, activistes, funcionalistes i progressisme; quart, corrents existencialistes i llibertaris. Finalment, es procedeix a una anàlisi comparativa entre els diferents models per tal de detectar les similituds i les diferències entre els models esmentats. | In this article, the author presents a systematisation of the educational models which, on the basis of historic tradition, are characterised by their philosophical and theoretical aspects. Basically, it involves a taxonomy with the following models: first, perennial-personalised pedagogy; second, culturalist pedagogy; third, activists, functionalists and progressism; fourth, existentialist and libertarian trends. Finally, a comparative analysis is made between the different models to detect similarities and differences between the aforementioned models.
URI: http://hdl.handle.net/10045/23037
ISSN: 1695-5641 | 2013-9594 (Internet)
Language: cat
Type: info:eu-repo/semantics/article
Peer Review: si
Appears in Collections:INV - GIDU - Artículos de Revistas

Files in This Item:
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thumbnail2005_Salvador_Peiro_Revista_Catalana_Pedagogia.pdf117,69 kBAdobe PDFOpen Preview


Items in RUA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.