Formación de pregrado en atención primaria: seis años de experiencia en la Universidad de Alicante
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/17979
Título: | Formación de pregrado en atención primaria: seis años de experiencia en la Universidad de Alicante |
---|---|
Título alternativo: | Primary care undergraduate training: six years of experience at Alicante University |
Autor/es: | Quirce, F. | Gil, V.F. | Uris, J. | Orozco, D. | Ruiz-Cantero, María Teresa | Jiménez, L. | Hernández, M. | Ferrández, J.L. | Merino, J. |
Grupo/s de investigación o GITE: | Salud Pública |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Enfermería Comunitaria, Medicina Preventiva y Salud Pública e Historia de la Ciencia |
Palabras clave: | ODAP | Estudiantes de medicina | Observacional transversal | Encuesta de opinión | Estudiantes de pregrado |
Área/s de conocimiento: | Medicina Preventiva y Salud Pública |
Fecha de publicación: | 15-abr-1993 |
Editor: | Doyma |
Cita bibliográfica: | QUIRCE, F., et al. "Formación de pregrado en atención primaria: seis años de experiencia en la Universidad de Alicante". Atención Primaria. Vol. 11, n. 6 (abr. 1993). ISSN 0212-6567, pp. 281-285 |
Resumen: | OBJECTIVE: To assess the opinion of medical students on the teaching offered in the Primary Care context (TOPC). DESIGN: Observational and crossover study. The assessment used an opinion questionnaire. PARTICIPANTS: 296 sixth-year medical students between 1987 and 1992. INTERVENTIONS: The TOPC consisted of four weeks stay in a Health Centre with an eminently practical programme. However this also included hour-long theoretical seminars on the most important Primary Care questions and the student's completion of a research project related to Primary Care. RESULTS: The students expressed satisfaction with the TOPC (average score of 4 out of 5). Moreover this satisfaction increased over the five years (from 3.7 to 4.6, p = 0.0001). They believed the TOPC to be useful (3.6 to 4.7, p = 0.0001) and relevant to their future professional activity (3.1 to 4.6, p = 0.0001). They thought that the tutors were very competent (4 out of 5, with no significant variation) and the Health Centres' teaching facilities suitable (3.8 to 4, with no significant variation). Finally, they considered that TOPC should become a compulsory undergraduate subject (3.9 out of 5). CONCLUSIONS: Medical students give a positive rating to the Primary Care teaching offered and believe it should be integrated into the Medicine syllabus as a compulsory subject. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/17979 |
ISSN: | 0212-6567 |
Idioma: | spa |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/article |
Revisión científica: | si |
Aparece en las colecciones: | INV - SP - Artículos de Revistas Institucional - IUIEG - Publicaciones |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Formación de pregrado en atención primaria seis años de experiencia en la Universidad de Alicante.pdf | Versión final (acceso restringido) | 3,39 MB | Adobe PDF | Abrir Solicitar una copia |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.