Formación de pregrado en atención primaria: seis años de experiencia en la Universidad de Alicante

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/17979
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Formación de pregrado en atención primaria: seis años de experiencia en la Universidad de Alicante
Título alternativo: Primary care undergraduate training: six years of experience at Alicante University
Autor/es: Quirce, F. | Gil, V.F. | Uris, J. | Orozco, D. | Ruiz-Cantero, María Teresa | Jiménez, L. | Hernández, M. | Ferrández, J.L. | Merino, J.
Grupo/s de investigación o GITE: Salud Pública
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Enfermería Comunitaria, Medicina Preventiva y Salud Pública e Historia de la Ciencia
Palabras clave: ODAP | Estudiantes de medicina | Observacional transversal | Encuesta de opinión | Estudiantes de pregrado
Área/s de conocimiento: Medicina Preventiva y Salud Pública
Fecha de publicación: 15-abr-1993
Editor: Doyma
Cita bibliográfica: QUIRCE, F., et al. "Formación de pregrado en atención primaria: seis años de experiencia en la Universidad de Alicante". Atención Primaria. Vol. 11, n. 6 (abr. 1993). ISSN 0212-6567, pp. 281-285
Resumen: OBJECTIVE: To assess the opinion of medical students on the teaching offered in the Primary Care context (TOPC). DESIGN: Observational and crossover study. The assessment used an opinion questionnaire. PARTICIPANTS: 296 sixth-year medical students between 1987 and 1992. INTERVENTIONS: The TOPC consisted of four weeks stay in a Health Centre with an eminently practical programme. However this also included hour-long theoretical seminars on the most important Primary Care questions and the student's completion of a research project related to Primary Care. RESULTS: The students expressed satisfaction with the TOPC (average score of 4 out of 5). Moreover this satisfaction increased over the five years (from 3.7 to 4.6, p = 0.0001). They believed the TOPC to be useful (3.6 to 4.7, p = 0.0001) and relevant to their future professional activity (3.1 to 4.6, p = 0.0001). They thought that the tutors were very competent (4 out of 5, with no significant variation) and the Health Centres' teaching facilities suitable (3.8 to 4, with no significant variation). Finally, they considered that TOPC should become a compulsory undergraduate subject (3.9 out of 5). CONCLUSIONS: Medical students give a positive rating to the Primary Care teaching offered and believe it should be integrated into the Medicine syllabus as a compulsory subject.
URI: http://hdl.handle.net/10045/17979
ISSN: 0212-6567
Idioma: spa
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Revisión científica: si
Aparece en las colecciones:INV - SP - Artículos de Revistas
Institucional - IUIEG - Publicaciones

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailFormación de pregrado en atención primaria seis años de experiencia en la Universidad de Alicante.pdfVersión final (acceso restringido)3,39 MBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.