És prometedor el futur de l’aprenentatge integrat de continguts i llengües estrangeres (AICLE-CLIL) a la llum de la recerca?

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/15287
Registro completo de metadatos
Registro completo de metadatos
Campo DCValorIdioma
dc.contributor.authorNavés i Nogués, Teresa-
dc.date.accessioned2010-11-04T10:34:31Z-
dc.date.available2010-11-04T10:34:31Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationNAVÉS I NOGUÉS, Teresa. “És prometedor el futur de l’aprenentatge integrat de continguts i llengües estrangeres (AICLE-CLIL) a la llum de la recerca?”. Estudios de lingüística : investigaciones lingüísticas en el siglo XXI / Juan Luis Jiménez Ruiz, Larissa Timofeeva (Eds.). Alicante : Universidad de Alicante, Departamento de Filología Española, Lingüística General y Teoría de la Literatura, 2009. ISBN 978-84-930403-9-0, pp. 189-214en
dc.identifier.isbn978-84-930403-9-0-
dc.identifier.issn0212-7636-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10045/15287-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.14198/ELUA2009.Anexo3.08-
dc.description.abstractL’aprenentatge integrat de continguts i llengua (AICLE-CLIL) no és pas nou i és hereu dels molt recercats programes d’immersió, educació bilingüe i ‘content-based’.... Mentre que la darrera recerca en contextos de segones llengües com a el nord-americà passa per la caracterització dels programes d’excel.lència, en contextos de llengües estrageres com l’europeu, la recerca empírica és encara exigua. A Nord-Amèrica, els programes amb més èxit tenen força denominadors comuns: des de la seva longetivitat a la molt alta competència i coordinació dels seus docents (veure Navés, 2009). Els primers resultats de la recerca a Europa apunten que els alumnes que han cursat una assignatura en llengua estrangera atrapen aquells estudiants de llengües estrangeres que estan d’un a tres cursos per davant. Malgrat els esperançadors resultats a curt termini, hem de ser molt cauts en el potencial de CLIL si realment aspirem a que la competència final dels nostres alumnes a Europa passi de nivells intermitjos a nivells molt més avançats, donat que tal com s’ha portat a la pràctica CLIL a Europa no reuneix moltes de les característiques dels programes que internacionalment han tingut èxit.en
dc.description.abstractIntegrating language and content (CLIL) is not new. CLIL draws on well-researched immersion, bilingual education and content-based programmes... While the latest research in North American second language contexts focusses on the characterization of successful CLIL programmes, empirical CLIL research is still scarce in European foreign language contexts. In North America, the most successful programmes share many features, from longevity to highly qualified and co-ordinated teaching staff (see Navés, 2009). The preliminary empirical research findings in Europe suggest that learners who have studied a subject in a foreign language catch up with conventional foreign language students who are one to three courses ahead. While these preliminary short-term results are promising, we should be cautious about CLIL’s potential for raising European learners’proficiency from intermediate to more advanced levels since the implementation of CLIL policies in Europe seldom incorporates many of the features found in successful CLIL programmes elsewhere.en
dc.description.sponsorshipAquesta recerca ha estat finançada per el Projecte HUM2007-64302 “Edad, input y aptitud. Efecto a largo plazo en la adquisición del inglés en contextos formales”.en
dc.languagecaten
dc.publisherUniversidad de Alicante. Departamento de Filología Española, Lingüística General y Teoría de la Literaturaen
dc.subjectCLILen
dc.subjectAICLEen
dc.subjectContent-baseden
dc.subjectEducació bilingüeen
dc.subjectImmersióen
dc.subjectBilingual educationen
dc.subjectImmersionen
dc.subject.otherLingüística Generalen
dc.titleÉs prometedor el futur de l’aprenentatge integrat de continguts i llengües estrangeres (AICLE-CLIL) a la llum de la recerca?en
dc.title.alternativeIs promising the future of the Integrating Language and Content Learning (AICLE-CLIL) in the light of recent research?en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookParten
dc.peerreviewedsien
dc.identifier.doi10.14198/ELUA2009.Anexo3.08-
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
Aparece en las colecciones:ELUA. Estudios de Lingüística Universidad de Alicante - 2009, Anexo 3

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailELUA_monografico_2009_08.pdf416,19 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.