Influència de l’alfabetització familiar i escolar en l’ús i la competència en la llengua minoritzada a la comarca del Baix Cinca
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/141761
Título: | Influència de l’alfabetització familiar i escolar en l’ús i la competència en la llengua minoritzada a la comarca del Baix Cinca |
---|---|
Título alternativo: | Influence of family and school literacy on the use and competence in the minoritized language in the region of Baix Cinca |
Autor/es: | Campos-Bandrés, Iris-Orosia | Baldaquí-Escandell, Josep-Maria |
Grupo/s de investigación o GITE: | Explanat: Recerques de Llengua i Literatura Catalanes (EXPLANAT) |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Filología Catalana |
Palabras clave: | Català | Aragó | Sociolingüística | Joves | Educació | Competència lingüística | Usos lingüístics | Catalan | Aragon | Sociolinguistics | Young people | Education | Linguistic competence | Linguistic uses |
Fecha de publicación: | 2024 |
Editor: | Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana | Publicacions de l’Abadia de Montserrat |
Cita bibliográfica: | Caplletra. 2024, 76: 119-144. https://doi.org.10.7203/Caplletra.76.28211 |
Resumen: | A Aragó, comunitat autònoma espanyola situada al nord-est de la península Ibèrica, a més de l’espanyol es parlen dues llengües: l’aragonés i el català. Totes dues llengües hi presenten un estatus sociolingüístic de llengua minoritària i compten amb una protecció legal molt limitada. L’objectiu d’aquest treball és aportar dades a l’anàlisi de la situació sociolingüística del català a l’Aragó, sobretot entre les generacions més joves, i analitzar l’influx dels contextos d’alfabetització més rellevants, el familiar i l’educatiu, en el coneixement i ús d’aquesta llengua. | Aragon is a Spanish autonomous community located in the northeast of the Iberian Peninsula where two languages are spoken in addition to Spanish: Aragonese and Catalan. Both languages have a sociolinguistic minority language status in Aragon and have a very limited legal protection. The objective of this work is to contribute data to the analysis of the sociolinguistic situation of Catalan in Aragon, especially among the younger generations, and to analyse the influence of the most relevant literacy contexts, family and educational, on knowledge and use of this language. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/141761 |
ISSN: | 0214-8188 | 2386-7159 (Internet) |
DOI: | 10.7203/Caplletra.76.28211 |
Idioma: | cat |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/article |
Derechos: | Llicència internacional Creative Commons 4.0 BY-NC-ND |
Revisión científica: | si |
Versión del editor: | https://doi.org.10.7203/Caplletra.76.28211 |
Aparece en las colecciones: | INV - EXPLANAT - Articles de Revistes |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Campos_Baldaqui_2024_Caplletra.pdf | 306,72 kB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.