Influència de l’alfabetització familiar i escolar en l’ús i la competència en la llengua minoritzada a la comarca del Baix Cinca

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/141761
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Influència de l’alfabetització familiar i escolar en l’ús i la competència en la llengua minoritzada a la comarca del Baix Cinca
Título alternativo: Influence of family and school literacy on the use and competence in the minoritized language in the region of Baix Cinca
Autor/es: Campos-Bandrés, Iris-Orosia | Baldaquí-Escandell, Josep-Maria
Grupo/s de investigación o GITE: Explanat: Recerques de Llengua i Literatura Catalanes (EXPLANAT)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Catalana
Palabras clave: Català | Aragó | Sociolingüística | Joves | Educació | Competència lingüística | Usos lingüístics | Catalan | Aragon | Sociolinguistics | Young people | Education | Linguistic competence | Linguistic uses
Fecha de publicación: 2024
Editor: Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana | Publicacions de l’Abadia de Montserrat
Cita bibliográfica: Caplletra. 2024, 76: 119-144. https://doi.org.10.7203/Caplletra.76.28211
Resumen: A Aragó, comunitat autònoma espanyola situada al nord-est de la península Ibèrica, a més de l’espanyol es parlen dues llengües: l’aragonés i el català. Totes dues llengües hi presenten un estatus sociolingüístic de llengua minoritària i compten amb una protecció legal molt limitada. L’objectiu d’aquest treball és aportar dades a l’anàlisi de la situació sociolingüística del català a l’Aragó, sobretot entre les generacions més joves, i analitzar l’influx dels contextos d’alfabetització més rellevants, el familiar i l’educatiu, en el coneixement i ús d’aquesta llengua. | Aragon is a Spanish autonomous community located in the northeast of the Iberian Peninsula where two languages are spoken in addition to Spanish: Aragonese and Catalan. Both languages have a sociolinguistic minority language status in Aragon and have a very limited legal protection. The objective of this work is to contribute data to the analysis of the sociolinguistic situation of Catalan in Aragon, especially among the younger generations, and to analyse the influence of the most relevant literacy contexts, family and educational, on knowledge and use of this language.
URI: http://hdl.handle.net/10045/141761
ISSN: 0214-8188 | 2386-7159 (Internet)
DOI: 10.7203/Caplletra.76.28211
Idioma: cat
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: Llicència internacional Creative Commons 4.0 BY-NC-ND
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org.10.7203/Caplletra.76.28211
Aparece en las colecciones:INV - EXPLANAT - Articles de Revistes

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailCampos_Baldaqui_2024_Caplletra.pdf306,72 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.