Finding relevance in smartphone advertising

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/134437
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Finding relevance in smartphone advertising
Autors: Yus, Francisco
Grups d'investigació o GITE: Inglés Profesional y Académico (IPA) | INTERCULTURALIDAD, COGNICIÓN, INTERPRETACIÓN, TRADUCCIÓN Y ORGANIZACIÓN de la interacción comunicativa (INCOGNITO)
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa
Paraules clau: Smartphone advertising | Smartphone communication | Relevance theory | Cyberpragmatics
Data de publicació: 15-de juliol-2022
Editor: John Benjamins Publishing Company
Citació bibliogràfica: Internet Pragmatics. 2023, 6(1): 1-41. https://doi.org/10.1075/ip.00084.yu
Resum: Smartphone ads compete for the user’s attention, which is initially intended to focus on other areas of the small screen of the device. Despite this competition, smartphone advertisements aim to produce as much cognitive reward as possible in exchange for the mental effort expended in their processing, that is, they aim at the audience’s relevance, as claimed by relevance theory (Sperber and Wilson 1995), a theory in which cyberpragmatics (Yus 2011) is rooted. This paper addresses several key qualities of effective smartphone advertising from a cyberpragmatics perspective that focuses on possible sources of relevance of online communication, and now applied to smartphone ads. Furthermore, it is claimed that today’s smartphone-based advertising cannot be accounted for pragmatically without the incorporation of key terms such as contextual constraint and non-propositional effect, which add to more traditional pragmatic accounts of online communication (Yus 2017a, 2021a).
URI: http://hdl.handle.net/10045/134437
ISSN: 2542-3851 (Print) | 2542-386X (Online)
DOI: 10.1075/ip.00084.yu
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Drets: © John Benjamins Publishing Company
Revisió científica: si
Versió de l'editor: https://doi.org/10.1075/ip.00084.yu
Apareix a la col·lecció: INV - INCOGNITO - Artículos de Revistas
INV - IPA - Artículos de Revistas Nacionales e Internacionales

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
ThumbnailYus_2023_InternetPragmatics_final.pdfVersión final (acceso restringido)3,96 MBAdobe PDFObrir     Sol·licitar una còpia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.