Diverse Unconventional Families: GLBT Readings at Primary School

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/123206
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Diverse Unconventional Families: GLBT Readings at Primary School
Autor/es: Soler-Quílez, Guillermo | Rovira-Collado, José | Martín-Martín, Arantxa | Llorens García, Ramón Francisco
Grupo/s de investigación o GITE: Investigación y Formación Didáctica
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica
Palabras clave: GLBT | Queer pedagogy | Children’s attitude | Diverse families | Children’s books
Área/s de conocimiento: Didáctica de la Lengua y la Literatura
Fecha de publicación: 6-abr-2022
Editor: Taylor & Francis
Cita bibliográfica: LGBTQ+ Family: An Interdisciplinary Journal. 2022, 18(1): 71-80. https://doi.org/10.1080/1550428X.2021.2010248
Resumen: As societies move further toward equal rights for GLBT people, new models of more plural and diverse families are emerging. According to “queer pedagogy”, schools must show and address different forms of family relationships if they wish to reflect the society we live in and contribute to a world that is more respectful of differences. In this study, texts portraying this family diversity were introduced into language and literature classes. Then, students’ attitudes toward families formed by two fathers, two mothers or one GLBT parent were evaluated. The survey sample consisted of a total of 77 students, of which 31 students belonged to the experimental group and 46 were allocated in the control group. The results indicate that participants who read texts portraying diverse families were more likely to accept affective, sexual and gender diversity in their families.
URI: http://hdl.handle.net/10045/123206
ISSN: 2770-3371 (Print) | 2770-338X (Online)
DOI: 10.1080/1550428X.2021.2010248
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © 2022 Taylor & Francis Group, LLC
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1080/1550428X.2021.2010248
Aparece en las colecciones:INV - ELEI_UA - Artículos de Revistas
INV - IFD-DLL - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailSoler-Quilez_etal_2022_LGBTQ+Family_final.pdfVersión final (acceso restringido)909,81 kBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.