Editorial: School Attendance and Problematic School Absenteeism in Youth

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/110665
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Editorial: School Attendance and Problematic School Absenteeism in Youth
Autor/es: Kearney, Christopher A. | Heyne, David | Gonzálvez, Carolina
Grupo/s de investigación o GITE: Investigación en Inteligencias, Competencia Social y Educación (SOCEDU)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica
Palabras clave: School attendance | School absenteeism | Truancy | School attendance problems | School dropout
Área/s de conocimiento: Didáctica y Organización Escolar
Fecha de publicación: 6-nov-2020
Editor: Frontiers Media
Cita bibliográfica: Kearney CA, Heyne D and Gonzálvez C (2020) Editorial: School Attendance and Problematic School Absenteeism in Youth. Front. Psychol. 11:602242. doi: 10.3389/fpsyg.2020.602242
Resumen: Editorial on the Research Topic School Attendance and Problematic School Absenteeism in Youth.
URI: http://hdl.handle.net/10045/110665
ISSN: 1664-1078
DOI: 10.3389/fpsyg.2020.602242
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © 2020 Kearney, Heyne and Gonzálvez. This is an open-access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY). The use, distribution or reproduction in other forums is permitted, provided the original author(s) and the copyright owner(s) are credited and that the original publication in this journal is cited, in accordance with accepted academic practice. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.602242
Aparece en las colecciones:INV - SOCEDU - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailKearney_etal_2020_FrontPsychol.pdf114,55 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons Creative Commons