Aprenentatge basat en projectes grans: experiència i lliçons apreses

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/108401
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Aprenentatge basat en projectes grans: experiència i lliçons apreses
Autors: Villagrá-Arnedo, Carlos-José | Molina-Carmona, Rafael | Llorens Largo, Faraón | Gallego-Durán, Francisco J.
Grups d'investigació o GITE: Grupo de Investigación en Tecnologías Inteligentes para el Aprendizaje (Smart Learning)
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Ciencia de la Computación e Inteligencia Artificial
Paraules clau: Aprenentatge basat en projectes (ABP) | Ensenyament-aprenentatge | Projectes grans | Enginyeria | Lliçons apreses
Àrees de coneixement: Ciencia de la Computación e Inteligencia Artificial
Data de publicació: 2020
Editor: Octaedro | Universitat de Barcelona. IDP/ICE
Citació bibliogràfica: Villagrá Arnedo, Carlos J.; Molina Carmona, Rafael; Llorens Largo, Faraón; Gallego Durán, Francisco J. Aprenentatge basat en projectes grans: experiència i lliçons apreses. Barcelona: Octaedro; IDP/ICE, Universitat de Barcelona, 2020. (Quaderns de docència universitària; 41). ISBN 978-84-18348-19-8, 57 p.
Resum: L’aprenentatge basat en projectes (ABP) és un model d’ensenyament-aprenentatge en què els continguts s’aprenen i els objectius s’assoleixen mitjançant la realització d’un projecte que l’alumnat desenvolupa organitzat en equips de treball. El projecte parteix d’una anàlisi prèvia del professorat per assegurar que cada estudiant té la capacitat de poder-lo resoldre i que, a mesura que el vagi desenvolupant, adquirirà totes les competències i les habilitats requerides. Els avantatges d’aplicar un model d’ABP són moltes, entre les quals l’augment de la motivació, la participació i l’autoestima, així com el desenvolupament d’habilitats i de competències importants com ara el treball en equip, la planificació, la comunicació efectiva, la gestió del temps, la presa de decisions i la resolució de problemes, totes elles adreçades a preparar més bé l’alumnat perquè s’encari amb les situacions reals que es trobarà en el món professional. L’objectiu d’aquest document és proporcionar una guia d’aplicació de l’ABP partint de l’experiència pròpia en enginyeria en projectes que engloben diverses assignatures. Pretén aportar un seguit d’aspectes clau en forma de lliçons apreses per tenir-les en compte a l’hora d’afrontar el disseny d’un ABP que comprengui un curs o itinerari complet.
URI: http://hdl.handle.net/10045/108401
ISBN: 978-84-18348-19-8
Idioma: cat
Tipus: info:eu-repo/semantics/book
Drets: © Carlos J. Villagrá Arnedo, Rafael Molina Carmona, Faraón Llorens Largo, Francisco J. Gallego Durán; IDP/ICE, UB i Ediciones OCTAEDRO, S.L. Aquesta obra està sota la llicència Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada de Creative Commons i la Universitat de Barcelona. Podeu reproduir, distribuir o comunicar públicament l’obra només sota els termes d’aquesta llicència. En cada còpia que reproduïu, distribuïu o comuniqueu públicament, hi heu de fer constar l’autor i la institució (IDP/ICE, UB). No podeu fer-ne un ús comercial ni tampoc obres derivades. El text complet de la llicència el podeu trobar a: http://www.publicacions.ub.es/doi/licencia/resum-noderiv.htm.
Revisió científica: si
Versió de l'editor: http://hdl.handle.net/2445/169618
Apareix a la col·lecció: INV - Smart Learning - Libros

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
ThumbnailAprenentatge-basat-en-projectes-grans.pdf3,15 MBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Aquest ítem està subjecte a una llicència de Creative Commons Llicència Creative Commons Creative Commons