Linear Quadrupole Magnetic Field Measured with a Smartphone

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/105591
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Linear Quadrupole Magnetic Field Measured with a Smartphone
Autor/es: Arribas Garde, Enrique | Escobar García, Isabel | Ramírez Vázquez, Raquel | Suárez Rodríguez, Carmen del Pilar | González Rubio, Jesús | Beléndez, Augusto
Grupo/s de investigación o GITE: Holografía y Procesado Óptico | GITE - Física, Óptica y Telecomunicaciones
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Física, Ingeniería de Sistemas y Teoría de la Señal | Universidad de Alicante. Instituto Universitario de Física Aplicada a las Ciencias y las Tecnologías | Universidad de Castilla-La Mancha. Departamento de Física Aplicada | Universidad Autonoma San Luis Potosí (México)
Palabras clave: Physics education | Laboratory experiments | Magnetic field | Linear quadrupole
Área/s de conocimiento: Física Aplicada
Fecha de publicación: 19-feb-2020
Editor: AIP Publishing
Cita bibliográfica: The Physics Teacher. 2020, 58: 182-185. doi:10.1119/1.5145411
Resumen: We believe that a natural focus of the physics education research community is on understanding and improving students’ learning in our physics courses. Due to the increase in technology, we can bring laboratory experiments closer to our students. It is necessary to update our laboratories technologically to get closer to the world in which our students live. With this in mind, we have considered the magnetic field created by a linear quadrupole and we have studied its dependence on distance, n being the exponent of distance. The main objective of this exercise is for our students to discover that the exponent n is very close to –4. The purpose of this work is to show that a laboratory is a powerful tool that increases significant learning under three conditions: 1) the practice must not be too sophisticated; 2) students must handle objects in the lab; and 3) the practice must be scientifically accurate, including the fitting using the least-squares approximation, and the following and necessary error calculation. We provide this practice so that all interested physics teachers can use it and adapt it to their specific laboratory.
Patrocinador/es: AB thanks the “Generalitat Valenciana” of Spain (project PROMETEOII/2015/015). IE is grateful to the Ministry of Economy and Competitiveness for the help provided through the project DPI2015-66458-C2-1-R. EA thanks the Associated Center UNED Albacete for the facilities given for the use of its laboratory.
URI: http://hdl.handle.net/10045/105591
ISSN: 0031-921X (Print) | 1943-4928 (Online)
DOI: 10.1119/1.5145411
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © 2020 American Association of Physics Teachers
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1119/1.5145411
Aparece en las colecciones:INV - GHPO - Artículos de Revistas
GITE - FOT - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailArribas_etal_2020_PhysTeach.pdf1,33 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.