Virtual campus versus real campus: a reflection on the process of teaching and learning
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/9557
Título: | Virtual campus versus real campus: a reflection on the process of teaching and learning |
---|---|
Autor/es: | Rodes Roca, José Joaquín | Neipp, Cristian | Beléndez, Augusto | Torrejon, Jose M. | Rosa-Herranz, Julio | Durá Domenech, Antonio | Vera Guarinos, Jenaro | Hernández Prados, Antonio | Márquez, Andrés |
Grupo/s de investigación o GITE: | Holografía y Procesado Óptico | Astronomía y Astrofísica | Acústica Aplicada | Análisis y Procesado de Datos en Física de la Tierra |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Física, Ingeniería de Sistemas y Teoría de la Señal |
Palabras clave: | Virtual campus | Physics teaching | Technical degrees |
Área/s de conocimiento: | Física Aplicada | Didáctica de las Ciencias Experimentales |
Fecha de creación: | 2002 |
Fecha de publicación: | nov-2002 |
Editor: | Extremadura. Consejería de Educación, Ciencia y Tecnología |
Cita bibliográfica: | RODES ROCA, José Joaquín, et al. "Virtual campus versus real campus: a reflection on the process of teaching and learning". En: Educational technology : Conferencia Internacional de TIC's en la Educación / editado por: A. Méndez Vilas, J. A. Mesa González, I. Solo de Zaldívar. Badajoz : Junta de Extremadura, Consejería de Educación, Ciencia y Tecnología, 2002. Tomo II. ISBN 84-95251-78-7, pp. 820-824 |
Resumen: | An important tool for teaching is used at University of Alicante: the virtual campus. We think that information and communication technologies can help us to improve our teaching. Last year, we prepared some materials for our students and checked whether these materials were useful for them. Our experience tells us that students have great difficulties in applying concepts of physics to problems and to treat experimental data. Therefore, the materials have been prepared in support of these aspects. In this study we have also analyzed the difficulties of the students in using this tool and proposed some solutions. Finally, we checked the knowledge acquired in the physics laboratory by the students by monitoring them for fourteen weeks. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/9557 |
ISBN: | 84-95251-76-0 (Obra completa) | 84-95251-78-7 (Tomo II) |
Idioma: | eng |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/bookPart |
Revisión científica: | si |
Aparece en las colecciones: | INV - GHPO - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc. GITE - FOT - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc. GITE - FIDEUA - Contribuciones a Congresos INV - Astronomía y Astrofísica - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc. INV - GIRS - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc. INV - Acústica Aplicada - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc. |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
ProcICTE2002_v2_p820_2002.pdf | 2,22 MB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.