Impact area of political communication: case study (Spanish elections 2004)

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/71392
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Impact area of political communication: case study (Spanish elections 2004)
Autor/es: Bouza Álvarez, Fermín | Rodríguez Díaz, Raquel
Palabras clave: Public agenda | Personal agenda | Agenda-setting | Elections and Spain
Área/s de conocimiento: Sociología
Fecha de publicación: 2017
Editor: Universidad de Alicante. Departamento de Sociología II
Cita bibliográfica: Sociologiados. Revista de Investigación Social. 2017, 2(1): 35-49. doi:10.14198/socdos.2017.1.03
Resumen: This work gathers the main results of a study which focused on voter behaviour in the Spanish General Elections in 2004, held on the 14th March, only a few days after the terrorist bombings of trains in Atocha Station on the 11th of March. Using the hypothesis of the impact area of political communication, we have anaylsed the most important issues for public opinion during the 2000-2004 legislature, paying attention to the months leading up to the elections. The elections were marked by the bombings in which the issues of terrorism, unemployment and housing were the three most serious problems faced by the Spanish population according to both the public and the personal agenda, thus making them keys issues interested in political communication.
URI: http://dx.doi.org/10.14198/socdos.2017.1.03 | http://hdl.handle.net/10045/71392
ISSN: 2445-2661
DOI: 10.14198/socdos.2017.1.03
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: Licencia Creative Commons Reconocimiento 4.0
Revisión científica: si
Versión del editor: http://revistes.ua.es/socdos
Aparece en las colecciones:Sociologiados. Revista de Investigación Social - 2017, Vol. 2, N. 1

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailSociologiados_02_01_03.pdf1,64 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons Creative Commons