EFL writing tasks within a University Degree in English

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/6174
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: EFL writing tasks within a University Degree in English
Autor/es: MacArthur, Fiona
Palabras clave: Enseñanza de la lengua | Método de enseñanza | Enseñanza universitaria | Lengua inglesa | Lengua extranjera
Fecha de publicación: nov-1993
Editor: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa
Cita bibliográfica: MACARTHUR, Fiona. “EFL writing tasks within a University Degree in English”. Revista alicantina de estudios ingleses. No. 6 (Nov. 1993). ISSN 0214-4808, pp. 99-107
Resumen: In this paper it is proposed that doing summaries of academic texts is valuable to undergraduates EFL learners for several reasons. If the informational content of a written composition k mutually known to writer and reader, feedback on recurring errors in the work of weaker writers can be given more effectively. It is also of value in introducing EFL undergraduates to the language of the academic discourse community. Furthermore, it serves to give learners a clearer idea of what kind of originality is required of them in their written compositions.
URI: http://hdl.handle.net/10045/6174 | http://dx.doi.org/10.14198/raei.1993.6.09
ISSN: 0214-4808
DOI: 10.14198/raei.1993.6.09
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Aparece en las colecciones:Revista Alicantina de Estudios Ingleses - 1993, No. 6

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailRAEI_06_09.pdf590,92 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.