Noves (i velles) didàctiques per a ensenyar llengua i literatura amb les TIC

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/55575
Registro completo de metadatos
Registro completo de metadatos
Campo DCValorIdioma
dc.contributor.authorDurán Rivas, Carme-
dc.date.accessioned2016-06-06T08:52:52Z-
dc.date.available2016-06-06T08:52:52Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationÍtaca. Revista de Filologia. 2015, 6: 71-84. doi:10.14198/ITACA2015.6.05es_ES
dc.identifier.issn2172-5500-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.14198/ITACA2015.6.05-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10045/55575-
dc.description.abstractAquest article parteix de la hipòtesi inicial que les eines TIC presenten un gran potencial per millorar els processos d'ensenyament i aprenentatge de la llengua i la literatura, però que aquesta potencialitat (COLL: 2008) només es pot fer efectiva quan es fonamenta en una sòlida formació del professorat i quan l'ús de les TIC s'integra en metodologies actives que atorguen el protagonisme a l'estudiant i que se centren en l'acompanyament al llarg del procés, com els treballs per projectes o les seqüències didàctiques (SD) (CAMPS: 1994). Per desenvolupar aquest plantejament, primerament argumentaré la necessitat d'una formació dels docents que ha d'incloure tant la integració de les eines i dels recursos tecnològics que tenim al nostre abast, com els coneixements sobre els continguts que volem ensenyar i els coneixements pedagògics sobre com s'ensenya i com s'aprèn. I, tot seguit, em centraré en les característiques de les SD i en les possibilitats que obren per integrar els avenços que la recerca en didàctica de la llengua i de la literatura ha posat de manifest, i defensaré que són el millor marc per a un ús significatiu de les tecnologies de la informació i de la comunicació.es_ES
dc.description.abstractThis paper highlights the great potential of Information and Communication Technologies (ICT) for improving the teaching and learning of language and literature, but only if the following conditions meet. First, it requires teachers to undergo continuous training. Secondly, the use of ICT should fit in active methodologies that focus on the support to the students throughout the learning process. Finally, the author argues that language and literature projects or teaching sequences can be an ideal framework for meaningful use of ICT as a learning tool.es_ES
dc.languagecates_ES
dc.publisherUniversitat d'Alacant. Departament de Filologia Catalanaes_ES
dc.rights© Universitat d'Alacantes_ES
dc.subjectTICes_ES
dc.subjectMetodologia activaes_ES
dc.subjectFormacióes_ES
dc.subjectSeqüència didàcticaes_ES
dc.subjectRecercaes_ES
dc.subjectInformation and communication technologieses_ES
dc.subjectEducational technologieses_ES
dc.subjectTeacher traininges_ES
dc.subjectLanguage and literature projectses_ES
dc.subjectTeaching sequenceses_ES
dc.subject.otherFilología Catalanaes_ES
dc.titleNoves (i velles) didàctiques per a ensenyar llengua i literatura amb les TICes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.peerreviewedsies_ES
dc.identifier.doi10.14198/ITACA2015.6.05-
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
Aparece en las colecciones:Ítaca. Revista de Filologia - 2015, Núm. 6

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailItaca_06_05.pdf945,09 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.