La llengua amagada. La immersió lingüística a Elx
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/38598
Título: | La llengua amagada. La immersió lingüística a Elx |
---|---|
Autor/es: | Ibarra Martínez, Encarnación |
Director de la investigación: | Montserrat Buendia, Sandra |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Filología Catalana |
Palabras clave: | Immersió lingüística | Elx | Escola plurilingüe | Ensenyar llengua | Valencià a l'escola | Educació bilingüe | Sistema educatiu valencià |
Área/s de conocimiento: | Filología Catalana |
Fecha de publicación: | 2-jul-2014 |
Fecha de lectura: | 19-jun-2014 |
Resumen: | Aquest treball final de grau se centra en la immersió lingüística a Elx, a partir de l'experiència del CEIP Miguel de Cervantes (Elx). El treball final consistix en un vídeo que inclou les entrevistes d'alguns dels protagonistes d'aquest procés: professorat, direcció i inspecció. A banda, hi afegim un document escrit amb les transcripcions de les entrevistes completes, així com també anotacions sobre els aspectes més rellevants del procés i les conclusions a les quals hem arribat. Per fer aquest treball, en primer lloc, hem explicat quina era la situació lingüística a Elx quan es van posar en marxa la immersió lingüística en algunes escoles, l'any 1993. Ens ha informat Josep Escribano, president del Tempir, i hem recopilat dades del INE, Institut Nacional d'Estadística. Hem continuat el recorregut apropant-nos a la inspectora d'educació del Baix Vinalopó durant els inicis de la immersió a Elx, Tudi Torró, que ens ha explicat el passat, present i cap a on hem de caminar en el procés d'immersió. Hem conegut Marién Anton, actual directora del CEIP Miguel de Cervantes i mestra d'EGB al CP Blasco Ibañez quan es posà en marxa la immersió a aquest col·legi, que ens explica quines accions es realitzen des de l'equip directiu envers la immersió al centre i escoltem Mariló Esclapez, mestra de primària al CEIP Miguel de Cervantes que fa que treballa la immersió 22 anys i ens aconsella diferents actuacions des de l'aula, tot dins la taula redona. A la fi, mostrem com es treballa la immersió a un aula d'infantil i el futur de l'escola plurilingüe. Per a això Maite Candela, mestra d'infantil del CEIP Miguel de Cervantes des de fa 10 anys, ens dóna algunes pinzellades sobre com treballa la immersió a la seua aula de 4 anys i Anna de la Torre, mestra d'anglés al CEIP Miguel de Cervantes i futura directora del centre el curs vinent, ens dona la seua visió sobre la immersió i la transformació en una escola plurilingüe. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/38598 |
Idioma: | cat |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Derechos: | Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 |
Aparece en las colecciones: | Grado en Maestro en Educación Primaria - Trabajos Fin de Grado |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
LA_LLENGUA_AMAGADA_La_immersio_linguistica_a_IBARRA_MARTINEZ_ENCARNACION.pdf | 2,09 MB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons