Competències mediàtiques a l’IES Dr. Balmis d’Alacant

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/37080
Registro completo de metadatos
Registro completo de metadatos
Campo DCValorIdioma
dc.contributor.authorEscolano i López, Josep Manuel-
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Filología Catalanaes
dc.date.accessioned2014-05-13T14:39:46Z-
dc.date.available2014-05-13T14:39:46Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationÍtaca. Revista de Filologia. 2013, 4: 25-63. doi:10.14198/ITACA2013.4.02es
dc.identifier.issn2172-5500-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.14198/ITACA2013.4.02-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10045/37080-
dc.description.abstractLa introducció de les TIC en l’ensenyament (les TAC) planteja molts interrogants entre els membres de la comunitat educativa, especialment entre el professorat. L’atracció del mitjà per als aprenents, la manca de reflexió en l’ús, tant per part del professorat com de l’alumnat, la necessitat d’una formació específica, l’adequació de les infraestructures al concepte i a les possibilitats que ofereix el web 2.0 i la incorporació de les aplicacions TAC en les programacions d’aula són alguns aspectes que mereixen una atenció específica i una anàlisi detinguda. La base de gran part de les respostes rau en una planificació eficaç de la formació del professorat que satisfaça les expectatives de tothom. Els projectes de centre, la utilització de plataformes educatives com Moodle i l’autoformació són sendes que ens acosten envers les solucions. En aquest treball, hi centrem l’atenció en les valoracions, les pràctiques habituals, les actituds i els coneixements relacionats amb la competència mediàtica o digital del professorat de l’IES Dr. Balmis d’Alacant. Ens basem en una enquesta realitzada en línia que aplega aquests continguts en una combinació d’ítems de resposta tancada i d’altres de resposta oberta.es
dc.description.abstractIntroducing ICT in teaching and learning (LKT) raises many questions among the members of the educational community, especially teachers. The interest this tool arouses among students, the need of reflection on the way it is used in the classroom by both teachers and students, as well as the need of a specific training, adapting infrastructures to the concept, to the possibilities offered by web 2.0 and to the introduction of LKT applications in the classroom are some aspects which should be carefully studied and taken into account. The answer to most of these issues can be found in a successful teacher-training planning, meeting all kinds of needs. School projects, the use of e-learning platforms such as Moodle and self-training help us be in the right path. This paper focuses on the evaluation, everyday practice, attitude and knowledge related to media or digital competence of secondary teachers at IES Dr Balmis in Alicante. An online survey included all these issues by combining both close and open questions.es
dc.languagecates
dc.publisherUniversitat d'Alacant. Departament de Filologia Catalanaes
dc.subjectTIC en l’ensenyamentes
dc.subjectAplicacions TACes
dc.subjectWeb 2.0es
dc.subjectProjectes de centrees
dc.subjectPlataforma educativaes
dc.subjectMoodlees
dc.subjectAutoformacióes
dc.subjectCompetència mediàticaes
dc.subjectActitudses
dc.subjectEnquestaes
dc.subjectICT in teaching and learninges
dc.subjectLKT applicationses
dc.subjectSchool projectses
dc.subjectE-learning platformes
dc.subjectSelf-traininges
dc.subjectMedia competencees
dc.subjectAttitudees
dc.subjectSurveyes
dc.subject.otherFilología Catalanaes
dc.titleCompetències mediàtiques a l’IES Dr. Balmis d’Alacantes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.peerreviewedsies
dc.identifier.doi10.14198/ITACA2013.4.02-
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
Aparece en las colecciones:Ítaca. Revista de Filologia - 2013, Núm. 4

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailItaca_04_02.pdf820,23 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.