The use of social surveys in translation studies: methodological characteristics

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Title: The use of social surveys in translation studies: methodological characteristics
Authors: Kuznik, Anna | Hurtado Albir, Amparo | Espinal Berenguer, Anna | Andrews, Mark (translator)
Keywords: Survey | Social research methods | Population | Translation studies | Work-related and professional aspects of translation and interpreting | Encuesta | Método de investigación social | Colectivo | Traductología | Aspectos laborales y profesionales de la traducción/interpretación
Knowledge Area: Traducción e Interpretación
Issue Date: 2010
Publisher: Universitat d'Alacant | Universitat Jaume I | Universitat de València
Citation: KUZNIK, Anna; HURTADO ALBIR, Amparo; ESPINAL BERENGUER, Anna. “The use of social surveys in translation studies: methodological characteristics”. MonTI. Monografías de Traducción e Interpretación. N. 2 (2010). ISSN 1889-4178, pp. 1trans-20trans
Abstract: Translation is an activity carried out by professionals – in some cases after a period of formal training – who are employed or self-employed, and whose work is destined for translation users. Translators, translator trainees, employers of translators, and translation users are four clearly defined social groups within the translation industry that may be the subject of study using one of the methods most frequently used within the field of social sciences: the social survey. This paper presents the characteristics of social survey methodology. The use of social surveys in the field of Translation Studies when preparing to introduce changes in academic curricula, defining professional competencies, or obtaining opinions regarding the quality of interpreting and subtitling is analysed and evaluated. | La traducción es una actividad desempeñada por un colectivo laboral y profesional (los traductores), en algunos casos con un proceso formativo previo, a cargo de empleadores, y dirigida a usuarios de la traducción. Estos cuatro colectivos (traductores, alumnos de traducción, empleadores y usuarios), con características sociales bien definidas, son colectivos susceptibles de ser estudiados con uno de los métodos de investigación más frecuentes en las ciencias sociales: la encuesta. En el presente artículo se dan a conocer las características metodológicas de la encuesta de tipo social. Se ejemplifica y valora su aplicación en la Traductología en diversos tipos de estudios: estudios orientados a preparar reformas universitarias, a detectar competencias profesionales y a recoger opiniones en torno a la calidad de la interpretación y subtitulación.
Description: This article is the English version of "El uso de la encuesta de tipo social en traductología: características metodológicas" by Anna Kuznik, Amparo Hurtado Albir & Anna Espinal Berenguer. It was not published on the print version of MonTI for reasons of space. The online version of MonTI does not suffer from these limitations, and this is our way of promoting plurilingualism.
URI: http://hdl.handle.net/10045/16451 | http://dx.doi.org/10.6035/MonTI.2010.2.14
ISSN: 1889-4178 (Papel) | 1989-9335 (Internet)
DOI: 10.6035/MonTI.2010.2.14
Language: eng
Type: info:eu-repo/semantics/article
Peer Review: si
Appears in Collections:MonTI. Monografías de Traducción e Interpretación - 2010, No. 2. Applied Sociology in Translation Studies

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