Multimodality in Memes: A Cyberpragmatic Approach

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/138337
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Multimodality in Memes: A Cyberpragmatic Approach
Autor/es: Yus, Francisco
Grupo/s de investigación o GITE: Inglés Profesional y Académico (IPA) | INTERCULTURALIDAD, COGNICIÓN, INTERPRETACIÓN, TRADUCCIÓN Y ORGANIZACIÓN de la interacción comunicativa (INCOGNITO)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa
Palabras clave: Memes | Multimodality | Cyberpragmatics
Fecha de publicación: 30-sep-2018
Editor: Palgrave Macmillan, Cham
Cita bibliográfica: Yus, F. (2019). Multimodality in Memes: A Cyberpragmatic Approach. In: Bou-Franch, P., Garcés-Conejos Blitvich, P. (eds) Analyzing Digital Discourse. Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-92663-6_4
Resumen: In this chapter, a corpus of 100 instances of a specific type of meme, image macro (the one typically made up of one top and one bottom stretch of text and a picture in-between), is analyzed in its multimodal quality, specifically in search of different categories that these memes might fit into depending on the relationship existing between picture and text and its impact on the quality of the eventual interpretation. An underlying assumption in the chapter, broadly within a cyberpragmatic framework (F. Yus, Cyberpragmatics: Internet-mediated communication in context, John Benjamins, 2011), is that different text-picture combinations will have an impact on eventual relevance by yielding different balances of cognitive effects and mental effort, the latter sometimes compensated for by an offset of additional cognitive effects in the shape of implications.
Patrocinador/es: This chapter is part of the research project PROMETEO 2016/052, titled “Humor gender: Observatory of identity of women and men through humor”, funded by the Generalitat Valenciana, Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Sport.
URI: http://hdl.handle.net/10045/138337
ISBN: 978-3-319-92662-9 | 978-3-319-92663-6
DOI: 10.1007/978-3-319-92663-6_4
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/bookPart
Derechos: © 2019 The Author(s)
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1007/978-3-319-92663-6_4
Aparece en las colecciones:INV - IPA - Capítulos de Libro
INV - INCOGNITO - Capítulos de Libros

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailMultimodality-in-Memes-A-Cyberpragmatic-Approach.pdfVersión final (acceso restringido)683,66 kBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.