Pragmatics of Internet Humour

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Título: Pragmatics of Internet Humour
Autor/es: Yus, Francisco
Grupo/s de investigación o GITE: Inglés Profesional y Académico (IPA) | INTERCULTURALIDAD, COGNICIÓN, INTERPRETACIÓN, TRADUCCIÓN Y ORGANIZACIÓN de la interacción comunicativa (INCOGNITO)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa
Palabras clave: Online humour | Covid-19 humour | Cyberpragmatics | Relevance theory | Cognitive pragmatics
Fecha de publicación: 2023
Editor: Palgrave Macmillan Cham
Cita bibliográfica: Yus, Francisco (2023). Pragmatics of Internet Humour. Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan. ISBN 978-3-031-31901-3, 347 p.
Resumen: This book provides a first thorough analysis of internet humour from a cognitive-pragmatic perspective, covering a wide range of discourses that are pervasive online and focusing especially on messaging interactions, social networking sites and memes. Its chapters describe the inferential strategies implemented to turn online coded discourses into meaningful interpretations, which in turn can be devised and manipulated for the sake of humour. Furthermore, and apart from the typical object of pragmatic research (humorous discourses), the book emphasises the importance of the interfaces’ design and of the qualities of the users engaged in humorous interactions (called contextual constraints), additionally highlighting the parallel significance of the various effects, shaped as feelings and emotions, that stem from humorous communication on the internet. In sum, the book delivers a rich and detailed account of humorous internet discourses through dissecting their affordances as a medium, tracking the users’ intentions, and predicting the audiences’ interpretive strategies, with the goal of helping the reader obtain a better understanding of internet humour and its role in today’s online interactions.
Patrocinador/es: This book has been funded by the research project “PROMETEO/2021/079: Etiquetaje pragmático para un observatorio de la identidad de mujeres y hombres a través del humor. La plataforma Observahumor.com” (Pragmatic labelling for the analysis of men’s and women’s identities. The plaform Observahumor.com).
URI: http://hdl.handle.net/10045/138336
ISBN: 978-3-031-31901-3 | 978-3-031-31902-0
DOI: 10.1007/978-3-031-31902-0
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/book
Derechos: © The Editor(s) (if applicable) and The Author(s), under exclusive licence to Springer Nature Switzerland AG 2023
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1007/978-3-031-31902-0
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