Finding relevance in smartphone advertising

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/134437
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Finding relevance in smartphone advertising
Autor/es: Yus, Francisco
Grupo/s de investigación o GITE: Inglés Profesional y Académico (IPA) | INTERCULTURALIDAD, COGNICIÓN, INTERPRETACIÓN, TRADUCCIÓN Y ORGANIZACIÓN de la interacción comunicativa (INCOGNITO)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa
Palabras clave: Smartphone advertising | Smartphone communication | Relevance theory | Cyberpragmatics
Fecha de publicación: 15-jul-2022
Editor: John Benjamins Publishing Company
Cita bibliográfica: Internet Pragmatics. 2023, 6(1): 1-41. https://doi.org/10.1075/ip.00084.yu
Resumen: Smartphone ads compete for the user’s attention, which is initially intended to focus on other areas of the small screen of the device. Despite this competition, smartphone advertisements aim to produce as much cognitive reward as possible in exchange for the mental effort expended in their processing, that is, they aim at the audience’s relevance, as claimed by relevance theory (Sperber and Wilson 1995), a theory in which cyberpragmatics (Yus 2011) is rooted. This paper addresses several key qualities of effective smartphone advertising from a cyberpragmatics perspective that focuses on possible sources of relevance of online communication, and now applied to smartphone ads. Furthermore, it is claimed that today’s smartphone-based advertising cannot be accounted for pragmatically without the incorporation of key terms such as contextual constraint and non-propositional effect, which add to more traditional pragmatic accounts of online communication (Yus 2017a, 2021a).
URI: http://hdl.handle.net/10045/134437
ISSN: 2542-3851 (Print) | 2542-386X (Online)
DOI: 10.1075/ip.00084.yu
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © John Benjamins Publishing Company
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1075/ip.00084.yu
Aparece en las colecciones:INV - INCOGNITO - Artículos de Revistas
INV - IPA - Artículos de Revistas Nacionales e Internacionales

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailYus_2023_InternetPragmatics_final.pdfVersión final (acceso restringido)3,96 MBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.