Comunicació 2.0 i gènere

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/13303
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Comunicació 2.0 i gènere
Título alternativo: Communication 2.0 and gender | Comunicación 2.0 y género
Autor/es: Francés-Díez, Àngels | Llorca Abad, Germán | Mollà Castells, Teresa
Grupo/s de investigación o GITE: Estudis Transversals: Literatura i Altres Arts en les Cultures Mediterrànies | Grup de Recerca de Literatura Contemporània
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Catalana
Palabras clave: Comunicació 2.0 | Gènere | Feminisme | Dones | Treball en xarxa | Web 3.0 | Formes de comunicació digitals | 2.0 communication | Gender | Feminism | Women | Networking | Digital communication performances
Área/s de conocimiento: Sociología
Fecha de publicación: dic-2009
Editor: Universidad de Alicante. Centro de Estudios sobre la Mujer
Cita bibliográfica: FRANCÉS DÍEZ, M. Àngels; LLORCA ABAD, Germán; MOLLÀ CASTELLS, Teresa. “Comunicació 2.0 i gènere”. Feminismo/s. N. 14 (dic. 2009). ISSN 1696-8166, pp. 107-122
Resumen: Internet ha capgirat les formes de comunicació i d’intercanvi d’informació entre les persones: les receptores en el procés comunicatiu són ara també emissores. La conjunció d’aquesta particularitat amb l’aparició i ús d’algunes eines de comunicació (fàcils d’usar i bàsicament gratuïtes) permet parlar d’un fenomen social de gran abast: la comunicació 2.0. Aquest article analitza algunes de les característiques d’aquesta classe d’interacció i centra l’interés de forma particular en certes iniciatives que tenen com a epicentre les qüestions de gènere. La comunicació 2.0 permet la participació activa i directa en el procés, obert i col·laboratiu, de construcció de la identitat pròpia. Així mateix, planteja la tesi què aquestes iniciatives són hereves d’una part del discurs feminista i una nova forma de lluita i reivindicació. | Internet has changed the ways of communication and exchange of information among people: those who only were audience are now also broadcasters. The peculiarity of this fact, in combination with the emergence and use of certain communication tools (easy to use and basically free), allow us to figure out a powerful social phenomenon: 2.0 Communication. This article examines some of the features of this kind of interaction and focuses on certain web initiatives of particular interest that have gender matters as their key issue. 2.0 Communication allows active, direct, open and cooperative participation in the process of self-identity construction. It also rises up the thesis that these initiatives have inherited a part of certain feminist discourse and are a new form of social contestation and assertion.
URI: http://hdl.handle.net/10045/13303 | http://dx.doi.org/10.14198/fem.2009.14.07
ISSN: 1696-8166
DOI: 10.14198/fem.2009.14.07
Idioma: cat
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Revisión científica: si
Aparece en las colecciones:Feminismo/s - 2009, N. 14 - Género y nuevas tecnologías de la información...
INV - ET - Artícles de Revistes
INV - GRLC - Treballs sobre Literatura del Jo

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailFeminismos_14_07.pdf1,56 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.