Desconstrucció de la (dis)CAPACITAT intel·lectual moderada-greu Síndrome de Down
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/124677
Título: | Desconstrucció de la (dis)CAPACITAT intel·lectual moderada-greu Síndrome de Down |
---|---|
Autor/es: | Quijada Cazorla, Eduardo |
Director de la investigación: | Pozo-Rico, Teresa |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica |
Palabras clave: | Diversitat funcional intel·lectual moderada-greu Síndrome de Down | Cultura inclusiva | Èxit escolar | Educació emocional |
Área/s de conocimiento: | Psicología Evolutiva y de la Educación |
Fecha de publicación: | 29-jun-2022 |
Fecha de lectura: | 15-jun-2022 |
Resumen: | L’adopció d’un paradigma cultural inclusiu escolar esdevé l’element crucial perquè l’alumnat amb diversitat funcional intel·lectual moderada-greu Síndrome de Down assolisca un desenvolupament integral. Es presenta un marc teòric de referència fonamentat en bibliografia revisada que atén l’anàlisi profunda de tres blocs: la cultura inclusiva, l’èxit escolar i el desenvolupament emocional d’aquest alumnat. En conseqüència, sorgeix la necessitat de la realització d’una investigació sobre les concepcions actuals del professorat d’Educació Primària envers els/les xiquets/es amb les característiques esmentades. Es dissenya un estudi comparatiu entre els/les especialistes en Pedagogia Terapèutica i en Audició i Llenguatge i el professorat generalista i d’altres especialitats. Per a dur-lo a terme s’empra una enquesta qualitativa estructurada en les tres àrees d’interés prèviament enumerades. Comptat i debatut, es presenten i s’examinen les dades obtingudes per a conformar una visió contextualitzada i realista de la situació educativa que es compara amb les semblances i les diferències d’estudis realitzats en literatura prèviament publicada. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/124677 |
Idioma: | cat |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Derechos: | Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 |
Aparece en las colecciones: | Grado en Maestro en Educación Primaria - Trabajos Fin de Grado |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Desconstruccio_de_la_disCAPACITAT_intellectual_moder_Quijada_Cazorla_Eduardo.pdf | 1,49 MB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.