Desconstrucció de la (dis)CAPACITAT intel·lectual moderada-greu Síndrome de Down

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/124677
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Desconstrucció de la (dis)CAPACITAT intel·lectual moderada-greu Síndrome de Down
Autor/es: Quijada Cazorla, Eduardo
Director de la investigación: Pozo-Rico, Teresa
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica
Palabras clave: Diversitat funcional intel·lectual moderada-greu Síndrome de Down | Cultura inclusiva | Èxit escolar | Educació emocional
Área/s de conocimiento: Psicología Evolutiva y de la Educación
Fecha de publicación: 29-jun-2022
Fecha de lectura: 15-jun-2022
Resumen: L’adopció d’un paradigma cultural inclusiu escolar esdevé l’element crucial perquè l’alumnat amb diversitat funcional intel·lectual moderada-greu Síndrome de Down assolisca un desenvolupament integral. Es presenta un marc teòric de referència fonamentat en bibliografia revisada que atén l’anàlisi profunda de tres blocs: la cultura inclusiva, l’èxit escolar i el desenvolupament emocional d’aquest alumnat. En conseqüència, sorgeix la necessitat de la realització d’una investigació sobre les concepcions actuals del professorat d’Educació Primària envers els/les xiquets/es amb les característiques esmentades. Es dissenya un estudi comparatiu entre els/les especialistes en Pedagogia Terapèutica i en Audició i Llenguatge i el professorat generalista i d’altres especialitats. Per a dur-lo a terme s’empra una enquesta qualitativa estructurada en les tres àrees d’interés prèviament enumerades. Comptat i debatut, es presenten i s’examinen les dades obtingudes per a conformar una visió contextualitzada i realista de la situació educativa que es compara amb les semblances i les diferències d’estudis realitzats en literatura prèviament publicada.
URI: http://hdl.handle.net/10045/124677
Idioma: cat
Tipo: info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Derechos: Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0
Aparece en las colecciones:Grado en Maestro en Educación Primaria - Trabajos Fin de Grado

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailDesconstruccio_de_la_disCAPACITAT_intellectual_moder_Quijada_Cazorla_Eduardo.pdf1,49 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.