Espiritualitat i joie de vivre: «Cant espiritual» de Joan Maragall vs. «Cant espiritual» de Josep Palau i Fabre

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/120665
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Espiritualitat i joie de vivre: «Cant espiritual» de Joan Maragall vs. «Cant espiritual» de Josep Palau i Fabre
Título alternativo: Spirituality and joie de vivre: “Spiritual” by Joan Maragall vs. “Spiritual” by Josep Palau i Fabre
Autor/es: Balaguer Pascual, Enric
Grupo/s de investigación o GITE: Recerca de la Literatura Contemporània
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Catalana
Palabras clave: Cant espiritual | Joan Maragall | Josep Palau i Fabre | Existencialisme | Espiritualitat | Desert | Spiritual Singing | Existentialism | Spirituality
Área/s de conocimiento: Filología Catalana
Fecha de publicación: 2021
Editor: Biblioteca de Catalunya. Arxiu Joan Maragall
Cita bibliográfica: Haidé. Estudis Maragallians. 2021, 10: 37-43. https://doi.org/10.48284/Haide2021.10.4
Resumen: Anàlisi d’alguns aspectes del «Cant espiritual» de Joan Maragall com són el fet d’interrogar-se sobre el sentit de la vida a partir de la bellesa del món i la celebració dels sentits. Contextualització del poema en el Modernisme que estipula la correspondència entre l’esperit de la terra i els seus habitants. Aquestes dues realitats ens porten a dues referències coetànies en marc mediterrani Nikos Kazantzakis i Charles de Foucauld. Finalment, comparem el text de Maragall amb el «Cant espiritual» (1950) de Josep Palau i Fabre, escrit quaranta anys més tard i en un context històric i cultural ben diferent, i tanmateix amb un posat que sembla de diàleg amb l’autor de «La vaca cega». | Analysis of some aspects of “Spiritual Singing” by Joan Maragall, such as the question of the meaning of life from the beauty of the world and the celebration of the senses. Contextualization of the poem in Modernism that stipulates the correspondence between the spirit of the earth and its inhabitants. These two realities lead us to two contemporary references in the Mediterranean framework Nikos Kazantzakis and Charles de Foucauld. Finally, we compare Maragall's text with “Cant espiritual” (1950) by Josep Palau i Fabre, written forty years later and in a very different historical and cultural context. However, with a pose that seems to be in dialogue with the author of “La vaca cega”.
URI: http://hdl.handle.net/10045/120665
ISSN: 2014-3818
DOI: 10.48284/Haide2021.10.4
Idioma: cat
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: Llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDeri­vada 4.0
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.48284/Haide2021.10.4
Aparece en las colecciones:INV - GRLC - Treballs sobre Literatura del Jo

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailBalaguer_2021_Haide.pdf1,32 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons Creative Commons