Promoting Students' Soft Skills in a Telecommunication Engineering Course with an Elevator Pitch Activity

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/120632
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Promoting Students' Soft Skills in a Telecommunication Engineering Course with an Elevator Pitch Activity
Autor/es: Ferrando-Rocher, Miguel | Marini, Stephan
Grupo/s de investigación o GITE: Grupo de Microondas y Electromagnetismo Computacional Aplicado (GMECA)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Física, Ingeniería de Sistemas y Teoría de la Señal
Palabras clave: Education | Learning environments | Partnership | Collaboration | Evaluation
Área/s de conocimiento: Teoría de la Señal y Comunicaciones
Fecha de publicación: 21-dic-2021
Editor: International Association of Online Engineering
Cita bibliográfica: International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET). 2021, 16(24): 273-279. https://doi.org/10.3991/ijet.v16i24.26767
Resumen: An elevator pitch is a short summary used to quickly and simply define a process, product, service, organization, or event and its value proposition. The name comes from the idea that it should be possible to deliver the sum-mary within the time span of an elevator ride, so anywhere between 30 sec-onds and 2 minutes, which means the key points need to get across quickly. In this particular educational context, technical students have been encour-aged to defend, under the typical rules of the elevator pitch, the knowledge acquired during the semester in a specific subject. This contribution focuses on the classroom experience and how the transversality of the activity can help students to strive and think in a different way than they are used to in the classroom of a technical career.
Patrocinador/es: This work has been supported by a grant from the "Programa de Redes-I3CE" for research in university teaching of the Instituto de Ciencias de la Educación (ICE) of the University of Alicante (2020-21); ref: 5039: “Metodologías de trabajo colaborativo en Señales y Sistemas del Grado en Ingeniería en Sonido e Imagen en Telecomunicación.”
URI: http://hdl.handle.net/10045/120632
ISSN: 1863-0383
DOI: 10.3991/ijet.v16i24.26767
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.3991/ijet.v16i24.26767
Aparece en las colecciones:INV - GMECA - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailFerrando-Rocher_Marini_2021_iJET.pdf3,85 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons Creative Commons