Predictors of willingness to pay a price premium for hotels’ water-saving initiatives

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/109869
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Predictors of willingness to pay a price premium for hotels’ water-saving initiatives
Autor/es: Casado-Díaz, Ana B. | Sellers Rubio, Ricardo | Rodríguez-Sánchez, Carla | Sancho-Esper, Franco
Grupo/s de investigación o GITE: Marketing
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Marketing
Palabras clave: Willingness to pay | Water-saving initiatives | Hotel management | Environmental concern | Price premium | Problem awareness | Willingness to sacrifice | Reported behavior | Frugality | Heckit model
Área/s de conocimiento: Comercialización e Investigación de Mercados
Fecha de publicación: 21-oct-2020
Editor: Routledge
Cita bibliográfica: Journal of Travel & Tourism Marketing. 2020, 37(7): 773-784. https://doi.org/10.1080/10548408.2020.1812469
Resumen: This study examines customers’ willingness to pay a premium to support hotels’ water-saving initiatives and the effect of different explanatory variables: attitude toward water conservation, water problem awareness, willingness to sacrifice, reported water-saving behavior, and frugality. A Heckit model is applied to a sample of 681 tourists. Results show that 44.3% of tourists would pay a premium to stay in a hotel that had installed water-saving devices in rooms. The average price premium they would pay is 4.29 euros. These findings help hotel managers identify tourists who could contribute to reducing the costs of going green.
Patrocinador/es: This work was partially supported by the Spanish Ministry of Science, Innovation and Universities under research project INTETUR (RTI2018-099467-B-I00) and Emerging Project grant of the University of Alicante (GRE17-15).
URI: http://hdl.handle.net/10045/109869
ISSN: 1054-8408 (Print) | 1540-7306 (Online)
DOI: 10.1080/10548408.2020.1812469
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © 2020 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1080/10548408.2020.1812469
Aparece en las colecciones:INV - MKT - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailCasado-Diaz_etal_2020_JTravelTourismMarket_final.pdfVersión final (acceso restringido)570,31 kBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia
ThumbnailCasado-Diaz_etal_2020_JTravelTourismMarket_preprint.pdfPreprint (acceso abierto)422,43 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.