Students’ perception of CSR and its influence on business performance. A multiple mediation analysis

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/109391
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Students’ perception of CSR and its influence on business performance. A multiple mediation analysis
Autor/es: Claver-Cortés, Enrique | Marco-Lajara, Bartolomé | Úbeda-García, Mercedes | García-Lillo, Francisco | Rienda, Laura | Zaragoza Sáez, Patrocinio del Carmen | Andreu, Rosario | Manresa-Marhuenda, Encarnación | Seva-Larrosa, Pedro | Ruiz-Fernández, Lorena | Sánchez-García, Eduardo | Poveda-Pareja, Esther
Grupo/s de investigación o GITE: Dirección Estratégica, Conocimiento e Innovación en una Economía Global (DECI-GLOBAL)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Organización de Empresas
Palabras clave: Corporate social responsibility | Business performance | University students’ perception | Mediation analysis
Área/s de conocimiento: Organización de Empresas
Fecha de publicación: oct-2020
Editor: John Wiley & Sons
Cita bibliográfica: Business Ethics: A European Review. 2020, 29(4): 722-736. https://doi.org/10.1111/beer.12286
Resumen: Firm managers play an important role in the implementation of corporate social responsibility (CSR) actions. Education is emerging as the key factor in developing a sense of moral responsibility amongst the business students who will eventually become company managers and decision makers. The aim of this research is, thus, twofold. First, to analyze the existence of a direct positive correlation between university students’ perception of CSR and its impact on business performance; and second, to examine the extent to which two factors (advantages brought by CSR and responsibilities toward stakeholders) act as mediation variables in the aforementioned correlation. The analysis was performed with a sample of 390 business‐related university students. Amongst the potential contributions made by this study we can highlight the possibility of knowing future managers’ way of thinking and of knowing the aspects where educational centers might improve their CSR teaching.
URI: http://hdl.handle.net/10045/109391
ISSN: 0962-8770 (Print) | 1467-8608 (Online)
DOI: 10.1111/beer.12286
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © 2020 John Wiley & Sons Ltd
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1111/beer.12286
Aparece en las colecciones:INV - DECI-GLOBAL - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailClaver-Cortes_etal_2020_BusinessEthics_final.pdfVersión final (acceso restringido)806,76 kBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.