The influence of family character on the choice of foreign market entry mode: An analysis of Spanish hotel chains

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/103154
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: The influence of family character on the choice of foreign market entry mode: An analysis of Spanish hotel chains
Autor/es: Andreu, Rosario | Quer, Diego | Rienda, Laura
Grupo/s de investigación o GITE: Dirección Estratégica, Conocimiento e Innovación en una Economía Global (DECI-GLOBAL)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Organización de Empresas
Palabras clave: Family business | Hotel sector | Internationalisation | Stewardship theory
Área/s de conocimiento: Organización de Empresas
Fecha de publicación: 2020
Editor: Elsevier España
Cita bibliográfica: European Research on Management and Business Economics. 2020, 26(1): 40-44. doi:10.1016/j.iedeen.2019.12.006
Resumen: Many studies have addressed how family character can influence the internationalisation process of family businesses. Nevertheless, the results obtained have not been conclusive. Depending on the perspective adopted, family businesses can be more or less averse to risk, more or less willing to relinquish their control, have a higher or lower limitation of resources, etc. Moreover, all these factors may influence the international strategies of family businesses. Drawing on the stewardship theory, this study analyses how family character affects the choice of foreign market entry modes by Spanish hotel chains.
URI: http://hdl.handle.net/10045/103154
ISSN: 2444-8834 | 2444-8842 (Internet)
DOI: 10.1016/j.iedeen.2019.12.006
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © 2019 AEDEM. Published by Elsevier España, S.L.U. This is an open access article under the CC BY-NC-ND license (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/).
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.iedeen.2019.12.006
Aparece en las colecciones:INV - DECI-GLOBAL - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2020_Andreu_etal_EuroResManagBusinessEcon.pdf332,46 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons Creative Commons