A Learning Trajectory as a Scaffold for Pre-service Teachers’ Noticing of Students’ Mathematical Understanding

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/102633
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: A Learning Trajectory as a Scaffold for Pre-service Teachers’ Noticing of Students’ Mathematical Understanding
Autor/es: Ivars, Pere | Fernández-Verdú, Ceneida | Llinares, Salvador
Grupo/s de investigación o GITE: Investigación y Formación Didáctica
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica
Palabras clave: Children’s mathematical understanding | Learning trajectory | Noticing | Pre-service teachers learning
Área/s de conocimiento: Didáctica de la Matemática
Fecha de publicación: 2020
Editor: Springer Nature
Cita bibliográfica: International Journal of Science and Mathematics Education. 2020, 18: 529-548. doi:10.1007/s10763-019-09973-4
Resumen: The objective of this research is to understand how a learning trajectory supports pre-service primary teachers in their noticing of students’ mathematical understanding. A total of 95 pre-service primary school teachers used a learning trajectory related to the part-whole meaning of the fraction concept to interpret students’ understanding and provide instructional decisions. The findings indicate that the learning trajectory provided pre-service teachers with a specific language to describe students’ understanding and helped them to notice students’ mathematical understanding. Furthermore, the pre-service primary teachers who produced a more detailed discourse also proposed more suitable activities based on students’ understanding. These findings suggest that the learning trajectory can act as a scaffold to notice students’ mathematical understanding.
Patrocinador/es: This research was supported by the project EDU2017-87411-R from Ministerio de Economía y Empresa (Spain) and by the project GV/2018/066 from the Conselleria de Educación, Investigación, Cultura y Deporte de la Generalitat Valenciana, Spain.
URI: http://hdl.handle.net/10045/102633
ISSN: 1571-0068 (Print) | 1573-1774 (Online)
DOI: 10.1007/s10763-019-09973-4
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © Ministry of Science and Technology, Taiwan 2019
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1007/s10763-019-09973-4
Aparece en las colecciones:INV - IFD-DM - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2020_Ivars_etal_IntJSciMathEduc_final.pdfVersión final (acceso restringido)447,06 kBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia
Thumbnail2020_Ivars_etal_IntJSciMathEduc_preprint.pdfPreprint (acceso abierto)996,98 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.