Booktrailer y Booktuber como herramientas LIJ 2.0 para el desarrollo del hábito lector

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/62755
Registre complet
Registre complet
Camp Dublin Core Valor Idioma
dc.contributorInvestigación y Formación Didácticaes_ES
dc.contributor.authorRovira-Collado, José-
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didácticaes_ES
dc.date.accessioned2017-02-08T12:45:02Z-
dc.date.available2017-02-08T12:45:02Z-
dc.date.issued2017-01-
dc.identifier.citationInvestigaciones Sobre Lectura. 2017, 7: 55-72es_ES
dc.identifier.issn2340-8685-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10045/62755-
dc.description.abstractIn the most recent formulas to promote reading, we focus on two dynamics that offer us many possibilities in schools to encourage reading habits of our students. Are Booktrailer, audiovisual books publicity like cinema and Booktuber, video reviews of the latest readings mainly young people shared across different Internet tools. New digital devices have favored recording, editing and publishing video, so the audiovisual and multimedia format becomes the perfect ally of reading. This paper want to do a description of both concepts, considering their advantages and disadvantages and especially the many possibilities of implementation in the educational field to work reading comprehension. For this show, various examples of good practices both dynamics to ensure that these digital products are an ideal support for the development of reading habits among students.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.publisherAsociación Española de Comprensión Lectoraes_ES
dc.rightsLicencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0es_ES
dc.subjectSocial Readinges_ES
dc.subjectBooktraileres_ES
dc.subjectBooktuberes_ES
dc.subjectInternetes_ES
dc.subject.otherDidáctica de la Lengua y la Literaturaes_ES
dc.titleBooktrailer y Booktuber como herramientas LIJ 2.0 para el desarrollo del hábito lectores_ES
dc.title.alternativeBooktrailer and Booktuber as LIJ 2.0 tools for development of reading habitses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.peerreviewedsies_ES
dc.relation.publisherversionhttp://comprensionlectora.es/revistaisl/index.php/revistaISL/article/view/180es_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
Apareix a la col·lecció: INV - IFD-DLL - Artículos de Revistas
INV - ELEI_UA - Artículos de Revistas

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
Thumbnail2017_Rovira-Collado_ISL.pdf443,65 kBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Aquest ítem està subjecte a una llicència de Creative Commons Llicència Creative Commons Creative Commons