La información gramatical en los diccionarios monolingües de aprendizaje: reflexiones a partir del verbo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10045/9798
Información del item - Informació de l'item - Item information
Title: La información gramatical en los diccionarios monolingües de aprendizaje: reflexiones a partir del verbo
Authors: Santamaría-Pérez, Isabel
Research Group/s: Grupo de Estudio para la Pragmática y la Ironía del Español de la Universidad de Alicante
Center, Department or Service: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Española, Lingüística General y Teoría de la Literatura
Keywords: Diccionarios didácticos | Verbos | Información gramatical | Diccionario monolingüe | Aprendizaje de la lengua | Lengua española
Knowledge Area: Lingüística General
Issue Date: 2004
Publisher: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Española, Lingüística General y Teoría de la Literatura
Citation: SANTAMARÍA PÉREZ, María Isabel. “La información gramatical en los diccionarios monolingües de aprendizaje: reflexiones a partir del verbo”. ELUA. Estudios de Lingüística. Anexo 2 (2004). ISSN 0212-7636, pp. 559-580
Abstract: This paper is about the lexicography treatment of verbs in learners' dictionaries. We study if this kind of dictionaries includes enough grammatical information of this items to achieve an active use of thems.
URI: http://hdl.handle.net/10045/9798 | http://dx.doi.org/10.14198/ELUA2004.Anexo2.27
ISBN: 84-930403-3-9
ISSN: 0212-7636
DOI: 10.14198/ELUA2004.Anexo2.27
Language: spa
Type: info:eu-repo/semantics/article
Peer Review: si
Appears in Collections:Revistas - ELUA - 2004, Anexo 2
INV - GRIALE - Artículos de Revistas
INV - EPA-IULMA - Artículos de Revistas

Files in This Item:
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ThumbnailELUA_Anexo2_27.pdf1,3 MBAdobe PDFOpen Preview


Items in RUA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.