Development of a laboratory practice for physics introductory courses using a rubric for evaluation by competences

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/95249
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Development of a laboratory practice for physics introductory courses using a rubric for evaluation by competences
Autor/es: Arribas Garde, Enrique | Ramírez Vázquez, Raquel | Escobar García, Isabel | González Rubio, Jesús | Beléndez, Augusto | Barrera Kalhil, Josefina
Grupo/s de investigación o GITE: Holografía y Procesado Óptico | GITE - Física, Óptica y Telecomunicaciones
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Física, Ingeniería de Sistemas y Teoría de la Señal | Universidad de Alicante. Instituto Universitario de Física Aplicada a las Ciencias y las Tecnologías | Universidad de Castilla-La Mancha. Departamento de Física Aplicada | Universidade do Estado do Amazonas
Palabras clave: Physics introductory courses | Laboratory | Evaluation by competences
Área/s de conocimiento: Física Aplicada | Didáctica de las Ciencias Experimentales
Fecha de creación: 30-may-2018
Fecha de publicación: 9-jul-2018
Cita bibliográfica: Arribas, E. et al, "Development of a laboratory practice for physics introductory courses using a rubric for evaluation by competences". En GIREP-MTPL 2018:Research and Innovation in Physics Education, San Sebastián (9 al 15 de julio de 2018), art. 85
Resumen: Competence-based education is oriented towards an evaluation model linked to student training, in order to foster the development of abilities to identify, project, solve problems and make decisions. In this context, the rubrics allow obtaining evidence of the acquisition of competences and application of knowledge outside the classroom. In this work, we present a proposal for the development of a Physics laboratory practice with the use of a rubric for the evaluation by competences in the university field. We want to introduce new assessment methods and identify opportunities to develop skills and evaluate learning through indicators of progress.
URI: http://hdl.handle.net/10045/95249
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Derechos: © The authors
Revisión científica: si
Versión del editor: https://www.girep2018.com/contenidos/files/abstracts/resumen/autor/85_abs_con_v1.pdf
Aparece en las colecciones:GITE - FOT - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - GHPO - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailGIREP2018_SanSebastian_9-13-July_2018.pdfResumen de la comunicación1,6 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.