La disparidad entre la retórica del investigador y la práctica en el aula: el software de escenario como medio de aproximación

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10045/92461
Información del item - Informació de l'item - Item information
Title: La disparidad entre la retórica del investigador y la práctica en el aula: el software de escenario como medio de aproximación
Authors: Martínez Ruiz, María Ángeles | Sauleda Parés, Narciso
Research Group/s: Grupo de Investigación Interdisciplinar en Docencia Universitaria (GIDU)
Center, Department or Service: Universidad de Alicante. Departamento de Didáctica General y Didácticas Específicas
Keywords: Problem solving | Scenario software | Science education
Knowledge Area: Didáctica y Organización Escolar
Issue Date: 1994
Publisher: Universidad de Alicante. Escuela Universitaria de Profesorado
Citation: Tossal. Revista Interdepartamental de Investigación Educativa. 1993-1994, 2-3: 55-65
Abstract: The computer technology is reshaping most forms of instruction and entertainment. In this context, the authors propose the use of scenario software to overcome the disparity between the opinion of educational researchers relative to the problem solving relevance and the classroom reality where didactism prevails. In this paper an analysis of the instructional characteristics of scenario software is made and some programs are revised. The authors conclude that an important goal in science education is that students learn to select and use scientifically, esthetically and ethically relevant courseware.
URI: http://hdl.handle.net/10045/92461
ISSN: 1132-8134
Language: spa
Type: info:eu-repo/semantics/article
Rights: © Universidad de Alicante
Peer Review: si
Appears in Collections:Revistas - Tossal - 1993-1994, Vol. 2-3
INV - GIDU - Artículos de Revistas

Files in This Item:
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ThumbnailTossal_02_04.pdf1,19 MBAdobe PDFOpen Preview


Items in RUA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.