Customer resistance to tourism innovations: entrepreneurs’ understanding and management strategies

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/89472
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Customer resistance to tourism innovations: entrepreneurs’ understanding and management strategies
Autors: Rodriguez-Sanchez, Isabel | Williams, Allan M. | García-Andreu, Hugo
Grups d'investigació o GITE: Sistemas de Información y Recursos Humanos en las Organizaciones (SIRHO) | Planificación y Gestión Sostenible del Turismo | Población, Medio Ambiente y Desarrollo (POMADE) | Observatorio Sociológico de la Educación (OBSOEDU)
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Organización de Empresas | Universidad de Alicante. Departamento de Sociología I | Universidad de Alicante. Instituto Universitario de Investigaciones Turísticas
Paraules clau: Tourism innovation | Customer resistance | Entrepreneur | Perceived risk
Àrees de coneixement: Organización de Empresas | Sociología
Data de publicació: 12-de març-2019
Editor: SAGE Publications
Citació bibliogràfica: Journal of Travel Research. 2019. doi:10.1177/0047287519843188
Resum: Customer resistance is the greatest risk to innovation for the entrepreneur. The aim of this exploratory study is to provide insights into this underdeveloped area in the tourism innovation literature. A qualitative approach is adopted to understand the resistance experienced by 57 entrepreneurs when introducing their innovations into the market, the causes and the actions taken to minimise resistance. Findings indicate that most entrepreneurs often encounter resistance from sceptical customers, satisfied with their status quo and with no or low appetites for innovation. The analysis reveals two main sources of resistance: the association of the innovations with particular risks, and the customers' lack of understanding of the innovation value. Communication strategies are crucial to decrease the associated risks and for trust building. The paper provides a critical perspective on the challenges faced by innovators, challenges which are often overlooked given the near-iconic status of innovation in studies of economic development.
Patrocinadors: This research has been supported by the European Union Horizon 2020 Research and Innovation programme [grant agreement 700893].
URI: http://hdl.handle.net/10045/89472
ISSN: 0047-2875 (Print) | 1552-6763 (Online)
DOI: 10.1177/0047287519843188
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Drets: © The authors
Revisió científica: si
Versió de l'editor: https://doi.org/10.1177/0047287519843188
Apareix a la col·lecció: INV - PGST - Artículos de Revistas
INV - OBSOEDU - Artículos de Revistas
INV - SIRHO - Artículos de Revistas
INV - POMADE - Artículos de Revistas
Investigacions finançades per la UE

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
Thumbnail2019_Isabel-Rodriguez_etal_Customer-resistance-to-tourism-innovations.pdfPreprint (acceso abierto)973,18 kBAdobe PDFObrir Vista prèvia
Thumbnail2019_Isabel-Rodriguez_etal_Customer-resistance-to-tourism-innovations_final.pdfVersión final (acceso restringido)317,9 kBAdobe PDFObrir     Sol·licitar una còpia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.