No effect of teaching language on learning Organic Chemistry

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/87229
Registro completo de metadatos
Registro completo de metadatos
Campo DCValorIdioma
dc.contributorAlternative Methodologies In Chemistry (AMIC)es_ES
dc.contributorNuevos Materiales y Catalizadores (MATCAT)es_ES
dc.contributorCatálisis Estereoselectiva en Síntesis Orgánica (CESO)es_ES
dc.contributor.authorAlbert-Soriano, María-
dc.contributor.authorMarset, Xavier-
dc.contributor.authorTrillo Alarcón, María Paz-
dc.contributor.authorBaeza, Alejandro-
dc.contributor.authorAlonso, Diego A.-
dc.contributor.authorChinchilla, Rafael-
dc.contributor.authorGómez, Cecilia-
dc.contributor.authorGuillena, Gabriela-
dc.contributor.authorRamón, Diego J.-
dc.contributor.authorPastor, Isidro M.-
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Química Orgánicaes_ES
dc.date.accessioned2019-01-30T12:45:10Z-
dc.date.available2019-01-30T12:45:10Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationAlbert-Soriano, María, et al. "No effect of teaching language on learning Organic Chemistry". En: Roig-Vila, Rosabel (ed.). El compromiso académico y social a través de la investigación e innovación educativas en la Enseñanza Superior. Barcelona: Octaedro, 2018. ISBN 978-84-17219-25-3, pp. 5-13es_ES
dc.identifier.isbn978-84-17219-25-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10045/87229-
dc.description.abstractThe Organic Chemistry Department of the University of Alicante offers students the possibility of studying all compulsory organic subjects in English or Spanish. In this study, three different subjects offered in English and Spanish are selected. The reasons of the students when choosing to be taught in English or Spanish are analyzed by means of a survey. The results of learning acquired by the students of both groups are evaluated by comparison of the marks achieved by the students both in the continuous assessment and in the final exam. The mains reason to study chemistry subjects in English is the acquisition of the specific terminology and the improvement of the language skills, the results achieved by the students in both groups are not influenced by the teaching language. Offering the possibility to learn chemistry subjects in English has increased the number of exchange students taking those subjects and therefore the internationalization of the University of Alicante.es_ES
dc.languageenges_ES
dc.publisherOctaedroes_ES
dc.rights© De la edición: Rosabel Roig-Vila; del texto: Las autoras y autores; de esta edición: Ediciones OCTAEDRO, S.L.es_ES
dc.subjectEnglishes_ES
dc.subjectContinuous Assessmentes_ES
dc.subjectStudent Assessmentes_ES
dc.subjectOrganic Chemistryes_ES
dc.subjectSciencees_ES
dc.subject.otherQuímica Orgánicaes_ES
dc.titleNo effect of teaching language on learning Organic Chemistryes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartes_ES
dc.relation.publisherversionhttp://hdl.handle.net/10045/84990es_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
Aparece en las colecciones:INV - AMIC - Capítulos de Libros
Docencia - Redes ICE - Capítulos de Libros
INV - MATCAT - Capítulos de Libros
INV - CESO - Capítulos de Libros

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2018-El-compromiso-academico-social-01.pdf1,06 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.