School Refusal Assessment Scale–Revised Chilean Version: Factorial Invariance and Latent Means Differences Across Gender and Age

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/82949
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: School Refusal Assessment Scale–Revised Chilean Version: Factorial Invariance and Latent Means Differences Across Gender and Age
Autor/es: Gonzálvez, Carolina | Kearney, Christopher A. | Lagos San Martín, Nelly | Sanmartín, Ricardo | Vicent, María | Inglés, Cándido J. | García-Fernández, José Manuel
Grupo/s de investigación o GITE: Investigación en Inteligencias, Competencia Social y Educación (SOCEDU)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica
Palabras clave: School refusal | Validity | Factorial invariance | Latent means
Área/s de conocimiento: Didáctica y Organización Escolar | Psicología Evolutiva y de la Educación
Fecha de publicación: 2018
Editor: SAGE Publications
Cita bibliográfica: Journal of Psychoeducational Assessment. 2018, 36(8): 835-843. doi:10.1177/0734282917712173
Resumen: The School Refusal Assessment Scale–Revised (SRAS-R) is a self-report measure designed to assess four functional factors of school refusal behavior: avoidance of stimuli that provoke negative affectivity (Factor I), escape from aversive social and/or evaluative situations (Factor II), pursuit of attention from significant others (Factor III), and pursuit of tangible reinforcement outside of school (Factor IV). The aim was to analyze the scale’s factorial invariance and latent means differences across gender and age in a sample of 2,678 Chilean adolescents aged 13 to 17 years (M = 15.23; SD = 1.26). The hypothesized model revealed the best-fit model and remained invariant across gender and age. Good internal consistency was obtained for the four factors (.75, .72, .77, and .71). Latent means differences were found across gender and age.
Patrocinador/es: This work was supported by the FONDECYT PROJECT [11160040] and the GIDECAP GROUP [GI 1608320/EF].
URI: http://hdl.handle.net/10045/82949
ISSN: 0734-2829 (Print) | 1557-5144 (Online)
DOI: 10.1177/0734282917712173
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © The Author(s) 2017
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1177/0734282917712173
Aparece en las colecciones:INV - SOCEDU - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2018_Gonzalvez_etal_JPsychoeduAssess_final.pdfVersión final (acceso restringido)86,8 kBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.