Medication Errors Involving Nursing Students: A Systematic Review

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/80787
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Medication Errors Involving Nursing Students: A Systematic Review
Autor/es: Asensi-Vicente, Javier | Jiménez-Ruiz, Ismael | Vizcaya-Moreno, M. Flores
Grupo/s de investigación o GITE: Enfermería Clínica (EC)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Enfermería
Palabras clave: Medical errors | Medication errors | Nursing students | Patient safety | Systematic review
Área/s de conocimiento: Enfermería
Fecha de publicación: 2018
Editor: Wolters Kluwer Health
Cita bibliográfica: Nurse Educator. 2018, 43(5): E1-E5. doi:10.1097/NNE.0000000000000481
Resumen: The purpose of this study was to synthesize the available empirical evidence on prelicensure nursing students’ medication errors. A systematic literature review of original research publications was carried out. After the selection process, only 19 articles complied with all the requirements for inclusion in this review. The findings showed that few studies to date have analyzed errors and near misses involving nursing students, and the current evidence suggests that the incidence of them is high.
URI: http://hdl.handle.net/10045/80787
ISSN: 0363-3624 (Print) | 1538-9855 (Online)
DOI: 10.1097/NNE.0000000000000481
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © 2017 Wolters Kluwer Health | Lippincott Williams & Wilkins
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1097/NNE.0000000000000481
Aparece en las colecciones:INV - Enfermería Clínica - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2018_Asensi-Vicente_etal_NurseEducator_final.pdfVersión final (acceso restringido)136,78 kBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.