Customer perception of service quality: The role of Information and Communication Technologies (ICTs) at airport functional areas

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/74775
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Customer perception of service quality: The role of Information and Communication Technologies (ICTs) at airport functional areas
Autor/es: Brida, Juan Gabriel | Moreno-Izquierdo, Luis | Zapata-Aguirre, Sandra
Grupo/s de investigación o GITE: Economía del Turismo, Recursos Naturales y Nuevas Tecnologías (INNATUR)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Análisis Económico Aplicado
Palabras clave: Service quality | Airport passengers' perceptions | ICT | Correspondence analysis | Generalized ordered logit
Área/s de conocimiento: Economía Aplicada
Fecha de publicación: oct-2016
Editor: Elsevier
Cita bibliográfica: Tourism Management Perspectives. 2016, 20: 209-216. doi:10.1016/j.tmp.2016.09.003
Resumen: The increase of passengers and flights require airports operators invest in improving the comfort for users. In this regard, Information and Communication Technologies (ICTs) represent one of the key issues to take into account. This paper aims to assess service quality in an airport environment and examining how ICTs services affect passenger's perception about the quality of service at airport functional areas. The empirical results, based on a survey conducted by the Chilean aviation authority during April 2013 among the travellers of Santiago de Chile's Airport, suggest that airports should improve mainly the way of communicating flight information to users and the location of the different airport's utilities. Implications for airport managers and policy makers are drawn from the empirical findings and future research lines are suggested.
Patrocinador/es: Authors Luis Moreno and Juan Gabriel Brida thank UDELAR's 720 Exchange Program (Universidad de la República, Uruguay) for the financial support.
URI: http://hdl.handle.net/10045/74775
ISSN: 2211-9736 (Print) | 2211-9744 (Online)
DOI: 10.1016/j.tmp.2016.09.003
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © 2016 Elsevier Ltd.
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.tmp.2016.09.003
Aparece en las colecciones:INV - INNATUR - Artículos de Revistas
INV - ECO-IA - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2016_Brida_etal_TourManPerspect_final.pdfVersión final (acceso restringido)310,49 kBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.