Teaching apps for the learning of languages through sports: Technology and sports in the English and Spanish as a L2/FL classroom

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/69335
Registro completo de metadatos
Registro completo de metadatos
Campo DCValorIdioma
dc.contributorTraducción: Fuentes Bibliográficas, Análisis y Mediación Interculturales_ES
dc.contributorTraducción Audiovisual de la Universidad de Alicante (TRADSUAL)es_ES
dc.contributorAdquisición y Enseñanza de Segundas Lenguas y Lenguas Extranjeras de la Universidad de Alicante (ACQUA)es_ES
dc.contributorInvestigación en Género (IG)es_ES
dc.contributor.authorBotella, Carla-
dc.contributor.authorGalindo-Merino, M. Mar-
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Traducción e Interpretaciónes_ES
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Filología Española, Lingüística General y Teoría de la Literaturaes_ES
dc.date.accessioned2017-09-18T07:52:39Z-
dc.date.available2017-09-18T07:52:39Z-
dc.date.issued2017-07-
dc.identifier.citationLanguage Value. 2017, 9(1): 89-131. doi:10.6035/LanguageV.2017.9.5es_ES
dc.identifier.issn1989-7103-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10045/69335-
dc.description.abstractThis paper presents a selection of teaching apps for the teaching and learning of both English and Spanish through sports. In the frame of a funded research project on Applied Linguistics to the teaching of modern languages through sports (Galindo Merino, 2016a), one of our aims is to apply ICT to this teaching approach (Botella Tejera et al., 2016; Sellés et al., 2016). Thus, 17 apps related to the teaching of languages through sports are explored. Specifically, we have selected different kinds of apps: language-based apps, language learning apps, three specific English through sports apps, and sport journals and TV channels apps. After presenting and analyzing them, we provide a wide range of activities to include them in the language classroom, in line with recent developments in task-based language teaching with technology.es_ES
dc.languageenges_ES
dc.publisherUniversitat Jaume Ies_ES
dc.rightsLicencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0es_ES
dc.subjectEnglishes_ES
dc.subjectSpanishes_ES
dc.subjectSportses_ES
dc.subjectTechnologyes_ES
dc.subjectAppses_ES
dc.subjectICTes_ES
dc.subject.otherTraducción e Interpretaciónes_ES
dc.subject.otherLingüística Generales_ES
dc.titleTeaching apps for the learning of languages through sports: Technology and sports in the English and Spanish as a L2/FL classroomes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.peerreviewedsies_ES
dc.identifier.doi10.6035/LanguageV.2017.9.5-
dc.relation.publisherversionhttp://dx.doi.org/10.6035/LanguageV.2017.9.5es_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
Aparece en las colecciones:INV - TEATRADSUAL - Artículos de Revistas
INV - ACQUA - Artículos de Revistas
INV - Investigación en Género - Artículos de Revistas
INV - INBITRA - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2017_Botella_Galindo_Language-Value.pdf2,28 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons Creative Commons