La Geografía en las enseñanzas universitarias de Grado en España: docencia y planes de estudios

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10045/67549
Información del item - Informació de l'item - Item information
Title: La Geografía en las enseñanzas universitarias de Grado en España: docencia y planes de estudios
Other Titles: Geography in university academic degrees in Spain: teaching and curricula
Authors: Martínez Fernández, Luis Carlos | Delgado Urrecho, José María
Keywords: Geografía | Docencia | Espacio Europeo de Educación Superior | Planes de estudios | Grados | Geography | Teaching | European Higher Education Area | Curricula | Academic degrees
Issue Date: 2017
Publisher: Universidad de Alicante. Instituto Interuniversitario de Geografía
Citation: Investigaciones Geográficas. 2017, 67: 61-79. doi:10.14198/INGEO2017.67.04
Abstract: La adaptación del sistema universitario español al Espacio Europeo de Educación Superior [EEES] ha supuesto una nueva organización de las enseñanzas superiores en nuestro país. En este contexto, el artículo detalla la presencia de la Geografía en los diferentes planes de estudios de Grado existentes, en los propios de Geografía y Ordenación del Territorio, como denominación más frecuente, y en otros Grados de las distintas ramas de conocimiento en que se agrupan los grandes campos del saber: Artes y Humanidades, Ciencias Sociales y Jurídicas, Ciencias e Ingeniería y Arquitectura. Mención aparte, por la larga vinculación establecida, merece la docencia de Geografía en las Escuelas de Magisterio, ahora transformadas en Facultades de Educación. | The adaptation of the Spanish university system to the European Higher Education Area [EHEA] has led to the reorganization of the higher education system in Spain. In this context, the article discusses the existence of Geography in the different curricula of academic degrees, in Geography degrees and Land-Use Planning degrees, as the most common denominator, and in other academic degrees of the different branches of knowledge in which the main fields of study are grouped: Arts and Humanities, Social and Legal Sciences, Sciences and Engineering and Architecture. Due to the long well-established relationship, a special mention should be made to the teaching of Geography in the Teacher Training Schools, which are now Education Faculties.
URI: http://dx.doi.org/10.14198/INGEO2017.67.04 | http://hdl.handle.net/10045/67549
ISSN: 1989-9890
DOI: 10.14198/INGEO2017.67.04
Language: spa
Type: info:eu-repo/semantics/article
Rights: Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0
Peer Review: si
Publisher version: http://www.investigacionesgeograficas.com/
Appears in Collections:Revistas - Investigaciones Geográficas - Nº 67 (2017)

Files in This Item:
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ThumbnailInvestigaciones_Geograficas_67_04.pdf456,94 kBAdobe PDFOpen Preview


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons