The benefits of a quality certificate

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10045/57292
Información del item - Informació de l'item - Item information
Title: The benefits of a quality certificate
Other Titles: Beneficios del certificado de calidad
Authors: Pereira-Moliner, Jorge | Tarí, Juan José | Molina-Azorín, José F. | López-Gamero, María D.
Research Group/s: Estrategia Competitiva, Diseño Organizativo, Gestión de la Calidad y Gestión Medioambiental
Center, Department or Service: Universidad de Alicante. Departamento de Organización de Empresas
Keywords: Quality certificate | Internalization | Quality management | Performance | Certificado de calidad | Interiorización | Gestión de calidad | Resultados
Knowledge Area: Organización de Empresas
Issue Date: 2016
Publisher: Universia
Citation: Universia Business Review. 2016, 50: 106-140. doi:10.3232/UBR.2016.V13.N2.04
Abstract: The aim of this work is to show the benefits of the internalization of quality standards. Based on interviews in the tourism industry and a quantitative study, the results show that internalization of quality standards has positive effects on performance. The commitment to implement quality standard requirements may lead tourism organizations to improve management systems because they apply the quality requirement in a more advanced way. This means that companies that believe in quality philosophy and apply it in their daily practices can improve their results. | El objetivo de este trabajo es mostrar los beneficios de la interiorización de los requisitos de una norma de calidad. A partir de entrevistas a responsables del sector turístico y un estudio cuantitativo, los resultados indican que la interiorización de las normas de calidad mejora los resultados. Un mayor compromiso por la implantación de los requisitos de la norma de calidad puede llevar a las organizaciones turísticas a mejorar su sistema de gestión porque aplican los requisitos de calidad de manera más avanzada. Esto significa que las empresas que realmente creen en la filosofía de la calidad y la aplican en sus actividades diarias pueden mejorar sus resultados.
Sponsor: This study has been carried out as part of research project ECO2012-36316, funded by the Spanish government (National R&D&i Plan).
URI: http://hdl.handle.net/10045/57292
ISSN: 1698-5117 | 2174-0933 (Internet)
DOI: 10.3232/UBR.2016.V13.N2.04
Language: spa | eng
Type: info:eu-repo/semantics/article
Rights: © Universia
Peer Review: si
Publisher version: http://dx.doi.org/10.3232/UBR.2016.V13.N2.04
Appears in Collections:INV - EDOCMA - Artículos de Revistas

Files in This Item:
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thumbnail2016_Pereira_etal_UniversiaBusinessRev.pdf571,93 kBAdobe PDFOpen Preview


Items in RUA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.