Forgiven, not Forgotten: Communicative Translation Activities in Second Language Teaching

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/55292
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Forgiven, not Forgotten: Communicative Translation Activities in Second Language Teaching
Autor/es: Prieto Arranz, José Igor
Palabras clave: Second Language Teaching | Communicative translation
Fecha de publicación: nov-2004
Editor: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa
Cita bibliográfica: PRIETO ARRANZ, J. Igor. “Forgiven, not Forgotten: Communicative Translation Activities in Second Language Teaching”. Revista alicantina de estudios ingleses. No. 17 (Nov. 2004), pp. 239-259
Resumen: Although frequently discarded and despised in the 20th century, translation now seems to find wider acceptance within the Second Language Teaching (SLT) field. However, it still has a long way to go before recovering its due place in the L2 classroom. The aim of this paper is to suggest a number of translation (and interpreting)-based activities covering the different competence levels, thus showing that communicative content and translation can perfectly go hand in hand so that old, unjustified prejudices can be superseded once and for all.
URI: http://dx.doi.org/10.14198/raei.2004.17.21 | http://hdl.handle.net/10045/55292
ISSN: 0214-4808
DOI: 10.14198/raei.2004.17.21
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Revisión científica: si
Aparece en las colecciones:Revista Alicantina de Estudios Ingleses - 2004, No. 17

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailRAEI_17_21.pdf1,6 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.