Text world creation in advertising discourse

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/5332
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Text world creation in advertising discourse
Autors: Hidalgo Downing, Laura
Paraules clau: Análisis del disurso | Lenguaje publicitario | Estrategias discursivas
Data de publicació: de novembre-2000
Editor: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa
Citació bibliogràfica: HIDALGO DOWNING, Laura. “Text world creation in advertising discourse”. Revista alicantina de estudios ingleses. No. 13 (Nov. 2000). ISSN 0214-4808, pp. 67-88
Resum: This article explores the way in which text worlds are created in advertising discourse by analysing linguistic choices and features of context which are crucial in the determination of specific relations between sender(s) and target audience(s), in particular, deixis and frame knowledge. The argument is that a text world model is particularly adequate for the description of the way in which advertising discourse is processed in an active, dynamic, context-dependent way. In this process, addressees reconstruct the world projected in the discourse according to their own cultural and personal knowledge from the linguistic and visual clues provided in the advertisement.
URI: http://hdl.handle.net/10045/5332 | http://dx.doi.org/10.14198/raei.2000.13.06
ISSN: 0214-4808
DOI: 10.14198/raei.2000.13.06
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Apareix a la col·lecció: Revista Alicantina de Estudios Ingleses - 2000, No. 13

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
ThumbnailRAEI_13_06.pdf2,76 MBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.